얄팍다식 & 경제

메타버스: 상업의 미래인가, 아니면 바보의 천국인가?

AI독립군 2022. 5. 24. 10:34

The metaverse: the future of commerce or fool’s paradise?

메타버스: 상업의 미래인가, 아니면 바보의 천국인가?

 

In this episode we’re investigating the opportunity potentially presented by quickly evolving virtual reality technology.

에피소드에서는 빠르게 발전하는 가상 현실 기술이 잠재적으로 제공하는 기회를 조사하고 있다.

 

Ever since Facebook’s rebrand as Meta, we’ve been hearing a lot about this term. What is it? The word was first coined in a dystopian 1992 novel and is now defined in the Oxford English Dictionary as a “virtual-reality space in which users can interact with a computer-generated environment and other users”.

Facebook Meta 리브랜딩된 이후로 우리는 용어에 대해 많이 들어왔다. 그것은 무엇일까? 단어는 1992 디스토피아 소설에서 처음 만들어졌으며 현재 옥스퍼드 영어 사전에 "사용자들이 컴퓨터 생성 환경 다른 사용자들과 상호 작용할 있는 가상 현실 공간"으로 정의되어 있다.

 

People can’t eat or taste things virtually. But as the world becomes more digital, many industries – including food and drink - are seeking new and inventive ways to expand their reach and become more accessible to a new generation of consumers.

사람들은 가상으로 무언가를 먹거나 맛볼 없다. 그러나 세계가 디지털화됨에 따라 식품과 음료를 포함한 많은 산업들이 그들의 영역을 확장하고 새로운 세대의 소비자들이 쉽게 접근할 있는 새롭고 창의적인 방법을 찾고 있다.

 

How can food and beverage companies stand out by venturing into the world of virtual reality? And are those who are hesitant about entering the metaverse going to end up looking foolish or sensible?

어떻게 식음료 회사들이 가상 현실의 세계로 과감히 진출함으로써 두각을 나타낼 있을까? 그리고 메타버스 진입을 주저하는 사람들은 결국 어리석게 보일까 아니면 분별 있게 보일까?

 

Emma Chiu, Global Director of Wunderman Thompson Intelligence, notes a number of food and drink companies leveraging opportunities presented by the metaverse. 

Wunderman Thompson Intelligence 글로벌 이사인 Emma Chiu 메타버스가 제공하는 기회를 활용하는 많은 식품 음료 회사에 주목한다.

 

It has just published a new report based on interviews with over 3,000 consumers and business representatives aged between 16 to 65 in the US, UK and China.

미국, 영국, 중국에서 16세에서 65 사이의 3,000 이상의 소비자 기업 대표와의 인터뷰를 기반으로 새로운 보고서를 발표했다.

 

 

Although awareness of the metaverse has more than doubled in less than a year, it concludes, understanding how it works remains low among those surveyed. But despite being unable to explain the metaverse, consumers believe it promises to impact our lives significantly, and among those who know what the metaverse is, two-thirds think it will be life-changing, with 74% stating it is the future.

비록 메타버스에 대한 인식이 1년도 되어 이상 증가했지만, 그것은 그것이 어떻게 작용하는지에 대한 이해는 조사 대상자들 사이에서 낮게 유지되고 있다고 결론짓는다. 그러나 메타버스를 설명할 없음에도 불구하고 소비자들은 메타버스가 우리의 삶에 영향을 미칠 것이라고 믿고 있으며 메타버스가 무엇인지 아는 사람들 3분의 2 그것이 삶을 바꿀 것이라고 생각하고 있으며 74% 미래라고 답했다.

 

Andrew Wardlaw is Chief Ideas Officer at the agency MMR Research. He believes that as private labels steal a march on them, partly thanks to rising inflationary pressures​, brands need to change the way they engage with consumers. The metaverse is one such tactic.

Andrew Wardlaw MMR Research 에이전시의 최고 아이디어 책임자다. 그는 개인 상표들이 부분적으로 증가하는 인플레이션 압력 때문에 그들에게 행진을 , 브랜드들은 소비자들을 끌어들이는 방법을 바꿀 필요가 있다고 믿는다. 메타버스는 그러한 전술 하나이다

 

PerfectTed, which sells Matcha powered energy drinks, is one brand keen to explore the potential of the metaverse.

말차 에너지 드링크를 판매하는 퍼펙트 테드는 메타버스의 잠재력을 탐구하고자 하는 브랜드 하나이다. 

 

 

It has purchased a virtual ‘plot' in the Metaverse as an augmented reality experience, where its customers will soon be able purchase its products virtually and receive them in real life. It hopes the move will lead to ‘increased brand awareness, increased traffic to the website and more people trying its products’

그것은 증강현실 체험으로 메타버스에서 가상 '플롯' 구매했는데, 여기서 고객들은 가상으로 제품을 구매하고 실생활에서 제품을 받을 있을 것이다. 그것은 움직임이 '브랜드 인지도 증가, 웹사이트 접속 증가, 그리고 많은 사람들이 자사 제품을 사용해 보는 '으로 이어지기를 바라고 있다.

 

Co-founder Levi Levenfiche said: “We are conscious that there is an ongoing shift in the way that we communicate, interact, and consume digitally. PerfectTed wants to be at the forefront of this change.”​

공동 설립자 레비 레벤피체는 다음과 같이 말했다. "우리는 디지털 방식으로 소통하고 상호 작용하며 소비하는 방식에 지속적인 변화가 있다는 것을 인지하고 있다. Perfect Ted 이러한 변화의 선두에 서기를 원합니다."

728x90