Customising new protein foods to target fast-growing niches of the
plant-based market
식물 기반 시장의 빠르게 성장하는 틈새 시장을 겨냥한 새로운 단백질 식품 맞춤화
Finding a niche is key to success in new protein foods. After years of rapid growth, the market now consists of many subpopulations of buyers, from people who want to see old favourites replicated in plant-based forms, to consumers who are seeking out novel taste and texture sensations that are far removed from mainstream burgers. No single ingredient or technology can cater to all the consumer demands. Customisation is critical. The market plays to the strengths of NEXTERA by Solina.
새로운 단백질 식품에서 틈새를 찾는 것이 성공의 열쇠이다. 수년 간의 급속한 성장 이후, 시장은 이제 오래된 기호품들이 식물성 형태로 복제되는 것을 보고 싶어하는 사람들부터 주류 버거에서 멀리 떨어진 새로운 맛과 질감의 감각을 찾는 소비자까지 많은 구매자들의 하위 집단으로 구성되어 있다. 어떤 재료나 기술도 모든 소비자의 요구를 충족시킬 수는 없다. 시장은 NEXTERA by Solina의 강점에 부응한다.
The rapid growth of the market for new protein foods is now widely known but the numbers remain remarkable despite their familiarity. In Western Europe and the United Kingdom, the market for plant-based meat alternatives has grown 39% over the last year.
새로운 단백질 식품 시장의 빠른 성장은 이제 널리 알려져 있지만, 그 숫자는 친숙함에도 불구하고 주목할 만하다. 서유럽과 영국에서, 식물성 육류 대체품 시장은 작년에 비해 39% 성장했다.
Those growth figures reflect the fact there are now many millions of Europeans who are interested in new protein foods. Surveys suggest 42% of people have already eliminated or reduced their red meat consumption. A further 20% plan to cut down their consumption of red meat in the future. More than one-third of people are willing to replace meat with a plant-based alternative.
이러한 성장 수치는 현재 새로운 단백질 식품에 관심이 있는 수백만 명의 유럽인들이 있다는 사실을 반영한다. 조사에 따르면 42%의 사람들이 이미 붉은 육류 소비를 줄이거나 없앴다. 앞으로 20%가 추가로 붉은 육류 소비를 줄일 계획이다. 1/3 이상의 사람들이 식물성 대체품으로 고기를 기꺼이 대체하려고 한다.
How growth is creating targeted opportunities
성장이 어떻게 목표한 기회를 창출하고 있는가
The size of the market is creating opportunities to specialise. In the early years of meat replacers, brands had to target the entire category to access enough potential consumers to drive meaningful sales. The category itself was niche, so products needed broad appeal. In that environment, standard plant-based burgers, a crowd-pleasing food enjoyed by most people, proliferated.
시장의 규모는 전문화할 수 있는 기회를 만들고 있다. 육류 대체품의 초기에 브랜드는 의미 있는 판매를 유도할 수 있는 충분한 잠재 소비자에게 접근하기 위해 전체 범주를 대상으로 해야 했다. 카테고리 자체가 틈새였기 때문에 제품에 대한 폭넓은 어필이 필요했다. 그 환경에서 대부분의 사람들이 즐기는 대부분의 사람들이 즐겨 먹는 음식인 표준 식물성 버거가 확산되었다.
Today, the environment is different. With many millions of Europeans seeking out new protein foods, there are now large, quickly growing groups of consumers interested in subcategories of plant-based products. The subcategories are large enough to support new product launches and brands need to differentiate to succeed in an increasingly competitive market.
오늘날에는 환경이 다르다. 수백만 명의 유럽인들이 새로운 단백질 식품을 찾고 있기 때문에 식물성 제품의 하위 범주에 관심을 갖고 있는 크고 빠르게 성장하는 소비자 그룹이 있다. 하위 범주는 신제품 출시를 지원할 만큼 충분히 크며 브랜드는 점점 더 경쟁이 치열한 시장에서 성공하기 위해 차별화해야 한다.
Some consumers want novelty. A survey of more than 6,000 plant-based eaters and meat reducers, the buyers that drove early growth in new protein foods, found consumers want variety in “product types, raw materials, textures, and flavours.” These consumers have tried many of the products that are already on the market and now want new taste and texture sensations. The authors of the study found a “significant increase” in R&D is needed to meet the demands of these consumers.
일부 소비자는 새로움을 원한다. 새로운 단백질 식품의 초기 성장을 주도한 구매자인 6,000명 이상의 식물성 섭취자와 육류 감소자를 대상으로 한 설문조사에서 소비자는 "제품 유형, 원료, 질감 및 풍미"의 다양성을 원한다는 사실을 발견했다. 이 소비자들은 이미 시장에 나와 있는 많은 제품을 사용해 보았고 이제는 새로운 맛과 질감을 원한다. 연구의 저자는 이러한 소비자의 요구를 충족시키기 위해 R&D의 "상당한 증가"가 필요하다는 것을 발견했다.
Bringing new sensory experiences to the plant-based market will attract adventurous consumers who are tired of the established options, and bring in new customers who previously perceived low-meat diets to be monotonous and boring. Not everyone wants novelty, though. In today’s large market for new protein foods, there are lots of consumers who just want plant-based versions of their favourite, animal-based products.
식물성 시장에 새로운 감각적 경험을 제공하면 기존 옵션에 지친 모험적인 소비자들을 끌어들일 것이고, 이전에 저육 식단이 단조롭고 지루하다고 인식했던 새로운 고객들을 끌어들일 것이다. 하지만 모두가 새로움을 원하는 것은 아니다. 오늘날 새로운 단백질 식품에 대한 큰 시장에는, 그들이 좋아하는 동물성 제품의 식물성 버전을 원하는 많은 소비자들이 있다.
Trust in a brand is a key driver of purchases of plant-based foods. Brands that translate the signature taste and texture of their animal-based products into new protein foods stand to capture consumers who want to reduce their consumption of animal products without giving up their favourite foods.
브랜드에 대한 신뢰는 식물성 식품 구매의 핵심 요인이다. 동물성 제품의 고유한 맛과 질감을 새로운 단백질 식품으로 변환하는 브랜드는 좋아하는 음식을 포기하지 않고 동물성 제품의 소비를 줄이려는 소비자를 사로잡는다.
Developing a plant-based version of a beloved product offers companies a way to use their brands to adapt to changing consumer demands, bringing their portfolios into the modern era without losing years of brand recognition and loyalty. However, food science shows the plant-based version needs to closely replicate the original product, with researchers finding “there is a risk of failure in the marketplace” when sensory properties do not meet the expectations created by the product name, packaging, and labeling.
사랑받는 제품의 식물 기반 버전을 개발하는 것은 기업이 브랜드를 사용하여 변화하는 소비자 요구에 적응할 수 있는 방법을 제공하고 수년간의 브랜드 인지도와 충성도를 잃지 않고 포트폴리오를 현대 시대로 가져온다. 그러나 식품 과학은 식물 기반 버전이 원래 제품을 밀접하게 복제할 필요가 있음을 보여준다. 연구자들은 감각 속성이 제품 이름, 포장 및 라벨에 의해 생성된 기대치를 충족하지 않을 때 "시장에서 실패할 위험이 있음"을 발견했다.
Why a broad toolkit is vital to success / 광범위한 문제해결이 성공에 필수적인 이유
The diversification of the new protein food market is creating challenges for brands. While a small set of ingredients and technologies can deliver a standard plant-based burger, a much broader toolkit is needed to replicate familiar animal-based foods and provide novel taste and texture sensations. The developers of the new protein foods of the future will need access to all the possible combinations of ingredients and technologies to meet the specific demands of different groups of consumers.
새로운 단백질 식품 시장의 다양화는 브랜드들에게 도전 과제를 만들고 있다. 소량의 재료와 기술이 표준 식물 기반 버거를 제공할 수 있지만, 익숙한 동물 기반 음식을 복제하고 새로운 맛과 질감을 제공하기 위해서는 훨씬 더 광범위한 문제해결이 필요하다. 미래의 새로운 단백질 식품의 개발자들은 다양한 그룹의 소비자들의 특정한 요구를 충족시키기 위해 가능한 모든 재료와 기술의 조합에 접근할 필요가 있을 것이다.
Customisation is needed to both replicate familiar foods and create new sensations. In both cases, consumers have highly specific expectations, whether they want the comfort of a familiar food but in a plant-based format or the novelty of an entirely new taste and texture sensation. It is impossible to satisfy either demand with cookie-cutter approaches that rely on a small portfolio of ingredients or technologies.
친숙한 음식을 복제하고 새로운 감각을 창조하기 위해서는 맞춤화가 필요하다. 두 경우 모두 소비자들은 친숙한 음식의 편안함을 원하든 식물에 기초한 형식이든 아니면 완전히 새로운 맛과 질감의 새로움을 원하든 간에 매우 구체적인 기대를 가지고 있다. 재료나 기술의 작은 포트폴리오에 의존하는 쿠키 커터 접근법으로 수요를 만족시키는 것은 불가능하다.
NEXTERA by Solina’s approach is well suited to these emerging demands in new protein food, because unlike companies working with proprietary toolkits, NEXTERA by Solina is free to select the best ingredients and technologies for each project. The upshot is the new protein food specialist never needs to try to fit a square peg in a round hole. Rather, it starts each project with a blank canvas and can pick whatever mix of ingredients and technologies is needed to create the target taste, texture, and nutrition profile, leveraging knowledge of local preferences from R&D and sales teams on the ground in different markets.
NEXTERA by Solina의 접근 방식은 새로운 단백질 식품에 대한 이러한 새로운 수요에 매우 적합하다. 독점 툴킷을 사용하는 회사와 달리 NEXTERA by Solina는 각 프로젝트에 가장 적합한 재료와 기술을 자유롭게 선택할 수 있기 때문이다. 결과는 새로운 단백질 식품 전문가가 둥근 구멍에 네모난 말뚝을 맞추려고 할 필요가 없다는 것이다. 오히려 각 프로젝트를 빈 캔버스로 시작하고 다양한 시장에 있는 R&D 및 영업 팀의 현지 선호도에 대한 지식을 활용하여 목표 맛, 질감 및 영양 프로필을 만드는데 필요한 재료와 기술의 조합을 선택할 수 있다.
This freedom is supported by a dedicated global procurement team that sources from suppliers around the world. NEXTERA by Solina is equally flexible in terms of technology. The team has all the relevant choices and no biases toward any particular approach, enabling it to explore the best choice of extrusion technology for each project at its dedicated Future Food Research Center, where Solina is invested in both commercially relevant wet-extrusion technologies.
이러한 자유는 전 세계 공급업체로부터 조달하는 전담 글로벌 조달 팀에 의해 지원된다. NEXTERA by Solina는 기술 측면에서 동등하게 유연하다. 팀은 모든 관련 선택권이 있고 특정 접근 방식에 대한 편견이 없기 때문에 Solina가 상업적으로 관련된 두 가지 습식 압출 기술에 투자하는 전용 Future Food Research Center에서 각 프로젝트에 대한 압출 기술의 최선의 선택을 탐색할 수 있다.
Independence on ingredients and technologies, as well as the culinary rooting and local knowledge within Solina, facilitates creative customisation. NEXTERA by Solina can find the bespoke combination to deliver the desired product profile and has the local knowledge and local rooting, via local Solina R&D centers, to tailor products to the demands of each market. After creating a pilot-scale recipe, the team works with customers to transpose it to industrial-scale manufacturing lines, sending experts to their plants to start up or fine tune production.
재료와 기술에 대한 독립성과 Solina의 요리 뿌리 및 현지 지식은 창의적인 맞춤화를 촉진한다. NEXTERA by Solina는 원하는 제품 프로필을 제공하기 위한 맞춤형 조합을 찾을 수 있으며 현지 Solina R&D 센터를 통해 현지 지식과 현지 기반을 갖추고 있어 각 시장의 요구에 맞게 제품을 맞춤화할 수 있다. 파일럿 규모의 레시피를 만든 후 팀은 고객과 협력하여 이를 산업 규모의 제조 라인으로 옮기고 전문가를 공장으로 보내 생산을 시작하거나 세밀하게 조율한다.
The recipe creation and industrial assistance services are part of an end-to-end offering for launching customised new protein foods. Brands that partner with NEXTERA by Solina to access the offering stand to deliver customised new protein foods adapted to the demands of specific subpopulations of consumers, positioning themselves to thrive as the plant-based market grows and diversifies.
레시피 제작과 산업 지원 서비스는 맞춤형 새로운 단백질 식품을 출시하기 위한 엔드 투 엔드 서비스의 일부이다. NEXTERA by Solina와 파트너 관계를 맺은 브랜드는 특정 소비자 집단의 요구에 맞는 맞춤형 단백질 식품을 공급함으로써 식물기반 시장이 성장하고 다양화됨에 따라 번창할 수 있는 입지를 다지고 있다.
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