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대체 육류 혁신가들은 '다음 10억 명을 먹여 살리기 위해' 경쟁한다.

AI독립군 2021. 9. 24. 12:55

 

Alternative meat innovators compete to ‘feed the next billion’

대체 육류 혁신가들은 '다음 10 명을 먹여 살리기 위해' 경쟁한다.

 

CULVER CITY, CALIF. — Algae, fungi and air molecules are just some of the protein sources used by companies participating in a $15 million innovation competition hosted by XPRIZE.

캘리포니아 컬버시티녹조, 곰팡이 공기 분자는 XPRIZE 주최하는 1,500 달러 규모의 혁신 대회에 참가한 기업들이 사용하는 단백질 공급원의 일부에 불과하다.

 

The nonprofit organization launched Feed the Next Billion, a four-year competition focused on accelerating innovation within alternative meats. The competition asks innovators to develop multiple consistent cuts of a meat alternative that replicates the look, taste, smell, feel, cooking behavior and nutritional properties of a structured fillet of fish or chicken breast, while having a lower comparable environmental footprint.

비영리 단체는 대체 육류 내에서 혁신을 가속화하는데 초점을 맞춘 4년간의 대회인 Feed the Next Billion 시작했다. 경쟁은 혁신가들에게 구조화된 생선이나 가슴살의 모양, , 냄새, 느낌, 조리 행동 영양 특성을 복제하는 동시에 비교 가능한 환경 발자국이 적은 여러 가지 일관된 육류 대체품을 개발할 것을 요구한다.

 

Spurring innovation in chicken and fish alternatives may help overcome the challenges needed to address the 815 million people facing chronic malnourishment today, said Caroline Kolta, XPRIZE’s Feed the Next Billion program lead. It also will help prepare for a future with an even larger global population.

XPRIZE Feed Next Billion 프로그램 책임자인 Caroline Kolta 닭고기와 생선 대안의 혁신이 오늘날 만성적인 영양실조에 직면하고 있는 8 1 5백만 명의 사람들을 해결하기 위해 필요한 문제들을 극복하는데 도움이 것이라고 말했다. 그것은 또한 훨씬 많은 세계 인구를 가진 미래를 준비하는데 도움을 것이다.

 

The world’s population is expected to increase to nearly 10 billion by 2050, she said. That’s more than 1 billion additional people seeking out meats and proteins in their diets, particularly among the growing middle classes.

세계 인구는 2050년까지 거의 100 명으로 증가할 것으로 예상된다고 그녀는 말했다. 이는 10 이상의 사람들이 그들의 식단에서, 특히 성장하는 중산층 사이에서, 고기와 단백질을 찾을 것이다.

 

“While the alternative meat industry has achieved improvements on ground or minced products such as beef patties and chicken nuggets, there is still a lack of products on the market for structured or whole cuts of chicken breast and fish fillet,” Ms. Kolta said. “But as populations and incomes rise, the demand for all types of meat, including chicken and fish, is expected to rise, too.”

"대체 육류 산업은 쇠고기 패티 치킨 너겟과 같은 다진 제품 또는 다진 제품에 대한 개선을 달성했지만 가슴살 생선 필레의 구조화 또는 전체 제품은 여전히 시장에 부족합니다."라고 Ms. Kolta 말했다. “그러나 인구와 소득이 증가함에 따라 닭고기와 생선을 포함한 모든 종류의 육류에 대한 수요도 증가할 것으로 예상됩니다.”

 

Plant-based, cell-based, blended and other approaches are eligible for the competition, which is accepting late registrations through December 2021. More than two dozen companies from 14 countries already have been named semifinalists.

식물 기반, 세포 기반, 혼합 기타 접근 방식이 경쟁에 적합하며 2021 12월까지 늦은 등록을 수락, 14개국에서 24 이상의 회사가 이미 준결승 진출자로 지명되었다.

 

In the running to Feed the Next Billion

10 명을 먹여 살리기 위한 준비

 

Plant protein startup The Better Meat Co. is among the semifinalists, alongside French startup Umiami and Japan-based The PlantEat. Several plant-based seafood companies also have tossed their hats into XPRIZE’s ring, including India-based Brew51, New Zealand-based SeaSpire and Austria-based Revo Foods.

식물성 단백질 스타트업인 Better Meat Co. 프랑스 스타트업인 Umiami, 일본에 기반을 The PlantEat 함께 준결승에 진출했다. 인도에 기반을 Brew51, 뉴질랜드에 기반을 SeaSpire, 오스트리아에 기반을 Revo Foods 비롯한 여러 식물성 해산물 회사도 XPRIZE 링에 뛰어들었다.

 

Other semifinalists are combining fermentation with modern technology to create their chicken and fish alternatives. Argentinian startup Kernel Mycofoods uses precision fermentation to transform fungi into a mycoprotein that has a higher protein digestibility corrected amino acid score than beef, soy and wheat gluten. The Buenos Aires-based company leverages artificial intelligence and computer vision technology to adjust the fermentation process and achieve different outcomes for its protein.

다른 준결승 진출자들은 발효와 현대 기술을 결합하여 닭고기와 생선 대안을 만들고 있다. 아르헨티나의 스타트업인 Kernel Mycofoods 정밀 발효를 사용하여 균류를 쇠고기, , 글루텐보다 단백질 소화율 보정 아미노산 점수가 높은 마이코프로테인으로 변형시켰다. 부에노스아이레스에 기반을 회사는 인공 지능과 컴퓨터 비전 기술을 활용하여 발효 과정을 조정하고 단백질에 대해 다른 결과를 달성했다.

 

“We process the protein by removing enough water to put it into the type of ingredient we want to create,” said Miguel Neumann, chief financial officer at Kernel. “If you want something that resembles animal meat, you’re probably going to leave about 20% solids to 80% water.”

Kernel 최고재무책임자(CFO) Miguel Neumann "우리는 단백질을 만들고자 하는 유형의 성분에 넣을 있을 만큼 충분한 물을 제거하여 단백질을 처리한다. "동물 고기와 비슷한 것을 원하면 20% 고형물에서 80% 물을 남길 것입니다."

 

Kernel is working with partners to develop both fish and chicken alternatives for the XPRIZE competition.

Kernel 파트너와 협력하여 XPRIZE 대회를 위한 생선 닭고기 대안을 개발하고 있다.

 

 

“We’re working on both sides and trying to see which one preforms better,” Mr. Neumann said. “What we believe is going to be key for us is making the most accessible analogue. Fingers crossed, we will make it across the line and say, ‘Not only do we have the most sustainable product, but it’s also the cheapest and most nutritious.’”

Neumann "우리는 양쪽에서 작업 중이며 어느 쪽이 나은 성능을 발휘하는지 확인하려고 노력하고 있다."라고 말했습니다. “우리가 가장 중요하게 생각하는 것은 가장 접근하기 쉬운 아날로그를 만드는 것이다. 행운을 빌며, 우리는 '우리는 가장 지속 가능한 제품을 가지고 있을 뿐만 아니라 가장 싸고 영양가가 높다.'라고 말할 것입니다."

 

Other fermentation-focused semifinalists include Boulder, Colo.-based Meati Foods, which uses mycelium’s branching fibers to mimic the texture of whole-cut meats, and Scotland-based ENOUGH, maker of ABUNDA mycoprotein.

발효에 중점을 다른 준결승 진출업체로는 균사체의 분지 섬유를 사용하여 통고기의 질감을 모방하는 콜로라도주 볼더(Boulder) 기반의 미티 푸드(Meati Foods) 스코틀랜드 기반의 아분다 마이코프로틴(ABUNDA mycoprotein) 제조업체인 이너우(ENOUGH) 있다.

 

Two North American startups are highlighting algae as their star ingredient. Canada-based Smallfood, Inc. uses fermentation to extract protein from microalgae, while San Francisco-based Kuleana develops sushi-grade tuna alternatives featuring algae, koji and radish. Bay Area startup Air Protein, meanwhile, is developing a process for transforming the basic elements of air into protein for use in meat analogues.

개의 북미 신생기업들이 해조류를 스타 재료로 부각시키고 있다. 캐나다에 본사를 Smallfood, Inc. 발효를 사용하여 미세조류에서 단백질을 추출하는 반면, 샌프란시스코에 본사를 Kuleana 조류, 누룩 무를 특징으로 하는 스시 등급의 참치 대체물을 개발하고 있다. 한편 Bay Area 신생 기업인 Air Protein 공기의 기본 요소를 육류 유사체에 사용하기 위한 단백질로 변환하는 프로세스를 개발하고 있다.

 

Cell-based companies including GOOD Meat, Novel Farms and Wildtype in the United States also are competing to develop chicken and fish products alongside innovators in Japan, China, South Africa, India and Singapore. The cultured meat companies bring a variety of scale and size to the competition. BlueNalu, a cell-based seafood company with more than $84 million in funding, was named a semifinalist alongside months-old Canadian startup Another Fish.

미국의 GOOD Meat, Novel Farms Wildtype 포함한 세포 기반 회사들도 일본, 중국, 남아프리카, 인도 싱가포르의 혁신자들과 함께 닭고기 생선 제품 개발을 위해 경쟁하고 있다. 배양육 회사는 경쟁에 다양한 규모와 규모를 제공합니다. 8,400 달러 이상의 자금을 지원하는 세포 기반 해산물 회사인 BlueNalu 개월 캐나다 스타트업인 Another Fish 함께 준결승 진출자로 선정되었다.

 

Nick Bedi was a graduate student studying electrical engineering when he created Another Fish this summer after learning about the XPRIZE competition.

Nick Bedi XPRIZE 대회에 대해 알게 이번 여름에 Another Fish 만들 전기 공학을 공부하는 대학원생이었다.

 

“My master's program is very heavily related to cultured meat, so I got together a group of students and created a proposal,” he said. “We were really excited to be accepted as a semifinalist.”

그는저의 석사과정은 배양육과 매우 밀접한 관련이 있기 때문에 학생들을 모아 제안서를 만들었다 말했다. "우리는 준결승에 진출하게 되어 정말 기쁩니다."

 

Another Fish aims to grow whitefish cells as a substitute for “real” fish in seafood recipes. Its product requires only one cell line grown in a media free of hormones and antibiotics. The company recently was accepted into District 3, a startup accelerator partnering with XPRIZE for the competition.

다른 생선은 해산물 요리법에서 "진짜" 생선을 대체하기 위해 흰살 생선 세포를 키우는 것을 목표로 하고 있다. 제품은 호르몬과 항생제가 없는 배지에서 성장한 하나의 세포주만 필요로 한다. 회사는 최근 경쟁을 위해 XPRIZE 파트너십을 맺은 스타트업 액셀러레이터인 디스트릭트 3 선정되었다.

 

“They have a biology hub that we’ll be using to produce a prototype over the next couple of months,” Mr. Bedi said. “Then, we can further refine it and start looking at scaling up.”

"그들은 앞으로 동안 프로토타입을 생산하는 사용할 생물학 허브를 가지고 있습니다."라고 Bedi 말했다. "그러면 우리는 그것을 다듬고 규모를 확대하는 것을 시작할 있습니다."

 

Semifinalists will spend the next year developing the first iteration of their products. At the next round of testing in 2022, the teams will cook their chicken breast or fish fillet for judges with only salt, pepper and oil — meaning they’ll have no additional flavors to hide behind when the products are tested on structure, cookability and sensory properties. Up to 10 finalists will be chosen to split a milestone award of $2.5 million.

준결승 진출자는 내년에 제품의 번째 버전을 개발하는 보낼 것이다. 2022년의 다음 테스트 라운드에서 팀은 소금, 후추, 기름만으로 심사위원을 위해 가슴살이나 생선 필레를 요리할 것이다. , 제품의 구조, 요리 가능성 감각 속성. 250 달러의 획기적인 상금을 나누기 위해 최대 10명의 결승 진출자가 선정될 것이다.

 

Finalist teams will enter one last round of solution development before final judging in 2024. At the finals, products will be cooked by professional chefs who will assess ease of handling and cookability first-hand, as well as product incorporation into more than one international cuisine. XPRIZE will award a first-place prize of $7 million, plus second- and third-place prizes of $2 million and $1 million. A bonus prize of $2 million will be awarded to a team that develops a whole animal-origin-free growth media at the lowest production cost.

결선 진출 팀은 2024 최종 심사 전에 솔루션 개발의 마지막 라운드에 들어갑니다. 결선에서 제품은 취급 용이성과 조리 가능성을 직접 평가할 뿐만 아니라 하나 이상의 국제 요리에 제품을 통합하는 전문 셰프가 요리한다. XPRIZE 1 상금 700 달러, 2 3 상금 200 달러와 100 달러를 수여할 것이다. 동물에서 유래하지 않은 모든 성장 매체를 최저 생산비로 개발하는 팀에게는 2백만 달러의 상금이 수여될 것이다.

 

 

XPRIZE재단 - 인류에 도움이 되는 기술 개발을 장려하기위한 공개 대회를 설계하고 주최하는 비영리 단체이다.

 

하지만 대한민국 대체육 개발 스타트업 기업들은 지금 무엇을 하고 있는가!

자기제품이 최고라면서 기술 도용될 까봐 기술을 공개하지 못하는 현실!!

혹시 기술이 없는 것은 아닐까!!!

아니면 제도적 이점을 이용하기위한 꼼수?

그렇다면 절대 성장은 건너가고 글로벌시장에서 도태될 것이다.

 

식물기반 대체육 스타트업 기업에 조언한다면!!!

빅엿을 먹던가 아니면

글로벌 시장을 이해하고 XPRIZE같은 대회에 참가하여 맞짱뜨던가!!!

 

 

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