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"초강력 밀레니얼 세대”가 있는 매장에서: Z세대의 쇼핑 습관

AI독립군 2023. 3. 16. 11:03

In Stores with “Millennials on Steroids”: Generation Z Shopping Habits

"초강력 밀레니얼 세대 있는 상점에서: Z세대의 쇼핑 습관

 

Gen Z has already entered the job market. As the most tech-savvy generation, they are driving metaverse technologies and are active consumers in re-commerce (the sale of previously owned, new or used products on online marketplaces).

Z세대는 이미 취업 시장에 진입했다. 가장 기술에 정통한 세대로서 메타버스 기술을 견인하고 있으며, 전자상거래(이전에 소유했던 제품, 신제품 또는 중고 제품을 온라인 마켓플레이스에서 판매하는 ) 적극적인 소비자이다.

 

Zoomers are now under the watchful eye of retailers because they are already changing the retail landscape. It's time to step into Gen Z's shoes, understand what influences them, and prepare your business for the tidal wave of new power shoppers.

Z세대는 이미 소매 환경을 변화시키고 있기 때문에 이제 소매업체들이 주목하고 있다. 이제 Z세대의 입장이 되어 그들에게 영향을 미치는 요인을 이해하고 새로운 파워 쇼퍼의 물결에 대비해야 때이다.

 

Table of Contents

  1. Who is Gen Z?
  2. Shopping: Zoomers vs Millenials

    Millennials spending habits

    Millennials and Gen Z's favorite brands

  1. What Influences Gen Z's Shopping Habits?
  2. 8 Generation Z Shopping Habits [and Tips for Retailers]

목차.

1. Z세대는 누구인가?

2. 쇼핑: 밀레니얼 세대

    밀레니얼 세대의 소비 습관

    밀레니얼 세대와 Z세대가 가장 좋아하는 브랜드

3. Z세대의 쇼핑 습관에 영향을 미치는 것은?

4. 8세대 Z 쇼핑 습관 [그리고 소매업자를 위한 ]

1.     지속가능한 쇼핑

2.     신속한 원활한 결제

3.     온라인과 매장 쇼핑 경험의 융합

4.     소셜 미디어에 몰입하다

5.     신뢰할 있는 인플루언서

6.     모든 접점에서 콘텐츠 참여 요구

7.     모바일 우선

8.     느린 웹사이트나 나쁜 UX 대한 인내심 없음

 

1. Who is Gen Z?

 

Generation Z (also called zoomers, post-millennials, or iGens) are recognized individuals born between 1997 and 2009, the demographic cohort that follows Millenials and precedes Generation Alpha (the children of Millenials born between 2011 and 2025).

Z세대(Zeneration Z, zoomer, post-millennials, iGens라고도 ) 1997년에서 2009 사이에 태어난 인지된 개체로, 밀레니얼 세대를 따르고 알파 세대(2011년에서 2025 사이에 태어난 밀레니얼 세대의 자녀)보다 앞선 인구학적 코호트(공통적인 특성을 가진 사람들의 집단)이다.

 

This is the first generation of digital natives to grow up fully global and technology-driven. They do not know the world without the Internet. The Economist has described generation Z as a better-educated, well-behaved, stressed, and depressed generation compared to previous generations.

이것은 완전히 글로벌하고 기술 중심으로 성장한 최초의 디지털 네이티브 세대이다. 그들은 인터넷 없이는 세상을 모른다. 이코노미스트는 Z세대를 이전 세대에 비해 교육을 받고, 행동이 바르고, 스트레스를 많이 받고, 우울한 세대로 묘사했다.

 

Gen Z is also more ethnically diverse and familiar with gender-neutral pronouns. The pandemic was the biggest stress for zoomers, in their opinion, making it difficult for them to pursue their educational and career goals and impacting relationship building.

또한 Z세대는 인종적으로 다양하고 중립 대명사에 익숙하다. Z세대가 생각하는 팬데믹의 가장 스트레스는 교육 경력 목표를 달성하기 어렵고 관계 구축에 영향을 미친다는 점이다.

 

According to research conducted by Roberta Katz from Stanford’s Center for Advanced Study in the Behavioral Sciences (CASBS), Gen Z is “a highly collaborative cohort that cares deeply about others and has a pragmatic attitude about how to address a set of inherited issues like climate change.” 

스탠퍼드 행동과학 고급연구센터(CASBS) 로버타 카츠가 수행한 연구에 따르면, Z세대는 "타인을 깊이 배려하고 기후 변화와 같은 일련의 유전적 문제를 해결하는 방법에 대해 실용적인 태도를 가진 고도로 협력적인 집단"이라고 했다.

 

According to estimations, there are already more Generation Z representatives than there are Millennials and Baby Boomers, making up 32% of the world's population.
추정에 따르면 이미 밀레니얼 세대와 베이비붐 세대보다 많은 Z세대가 세계 인구의 32% 차지하고 있다.

 

2. Shopping: Zoomers vs Millenials 

쇼핑: 줌머 밀레니얼 세대

 

Already, the 2017 National Retail Federation Report has shown that 70% of Gen Zers influence their family's spending.

이미 2017 전국소매연맹 보고서에 따르면 젠저의 70% 가족의 지출에 영향을 미치는 것으로 나타났다.

 

This younger generation brings a unique perspective and different shopping habits. Retailers should understand them and be aware of the differences between the shopping habits of Gen Zers and the Millennial generation and what they have in common.
젊은 세대는 독특한 관점과 다른 쇼핑 습관을 가지고 있다. 소매업자들은 이들을 이해하고 Z세대와 밀레니얼 세대의 쇼핑 습관의 차이점과 공통점을 파악해야 한다.

 

Millennials spending habits / 밀레니얼 세대의 소비 습관

 

In 2020 the global population of Millennials was approximately 1.8 billion. Basically now they are the driving force for retail as the majority of Millennials are employed and their spending power has been estimated at $2.5 trillion annually in 2020 and it is still growing.

2020년에 밀레니얼 세대의 세계 인구는 18 명이었다. 기본적으로 그들은 현재 대부분의 밀레니얼 세대가 고용되어 있고 2020년에는 연간 2 5천억 달러로 추정되며 여전히 성장하고 있기 때문에 소매업의 원동력이다.

 

There are some interesting insights into what millennials are looking for in stores in 2022:

  • For 48% of Millennials, free delivery is one of the deciding factors when making a purchase decision
  • Around 54% of Millennials' spending happens online
  • More than half of Millennials prefer to shop at stores that reflect their values
  • Millennial men who work from home have spent more on online shopping than Millennial women.

 밀레니얼세대가 2022년에 상점에서 무엇을 찾고 있는지에 대한 가지 흥미로운 통찰력이 있다:
밀레니얼 세대의 48% 무료 배송이 구매 결정을 내릴 결정적인 요소 하나이다.
밀레니얼 세대 지출의 54% 온라인에서 발생한다
밀레니얼 세대의 절반 이상이 자신의 가치를 반영하는 상점에서 쇼핑하는 것을 선호한다
재택근무를 하는 밀레니얼 남성들은 밀레니얼 여성들보다 온라인 쇼핑에 많은 돈을 썼다.

 

The shopping habits shared with Gen Z / Z세대와 공유하는 쇼핑 습관:

 

Luxury brands: Bain & Company estimates that Millennials and Gen Z will account for nearly half of the total luxury goods sales by 2025, driving the value of the global luxury industry to €290 billion.

명품 브랜드: 베인앤컴퍼니는 2025년까지 밀레니얼과 Z세대가 전체 명품 매출의 절반 가까이를 차지해 글로벌 명품 산업의 가치를 2900 유로로 끌어올릴 것으로 추산하고 있다.

 

Sustainability: Millenials' spending on sustainable brands and products has increased to 67% in 2021.

지속가능성: 밀레니얼 세대의 지속가능한 브랜드와 제품에 대한 지출은 2021 67% 증가했다.

 

Digital payments: Millennials are likely to adopt the BNPL payment methods, which will reach a 30% usage rate by 2025.
디지털 결제: 밀레니얼 세대는 BNPL 결제 방식을 채택할 가능성이 높으며, 2025년에는 사용률이 30% 이를 것이다.

 

Millennials and Gen Z's favorite brands

밀레니얼 세대와 Z세대가 가장 좋아하는 브랜드

 

Research conducted in the U.S. market on favorite brands in 2021 across generations shows that American Zoomers and Millennials mostly like the same branded products and services but to varying degrees. More than 15% of Millennials said Apple and Amazon were their favorite brands, while Nike ranked third.

2021 미국 시장에서 세대에 걸쳐 선호하는 브랜드를 대상으로 실시된 연구에 따르면 미국의 주머즈와 밀레니얼즈는 대부분 동일한 브랜드의 제품과 서비스를 좋아하지만 정도는 다양한 것으로 나타났다. 밀레니얼 세대의 15% 이상이 애플과 아마존이 가장 좋아하는 브랜드라고 답했고, 나이키는 3위를 차지했다.

 

Conversely, about one in five U.S. Generation Z consumers selected Nike as their favorite brand. Apple and Amazon ranked second and third, at about 15% and 9%, respectively.
반대로 미국 Z세대 소비자 5 1명꼴로 나이키를 가장 좋아하는 브랜드로 꼽았다. 애플과 아마존은 각각 15% 9% 2위와 3위를 차지했다.

 

3. What Influences Gen Z's Shopping Habits?

Z세대의 쇼핑 습관에 영향을 미치는 것은?

 

Gen Z values quality and brand authenticity when selecting products and services. Recommendations from friends are also the most important factor for them.

Z세대는 제품과 서비스를 선택할 품질과 브랜드 정통성을 중시한다. 친구들의 추천도 그들에게 가장 중요한 요소이다.

 

Nielsen on behalf of American Express Canada surveyed Gen Z aged 15 to 22 years. The results show that 63% of respondents rank high-quality products among the most important factors that encourage them to spend more on a brand, while 45% said they spend more on a brand when friends or someone they know to shop there.

아메리칸 익스프레스 캐나다를 대표하는 닐슨은 15세에서 22 사이의 Z세대를 조사했다. 결과 응답자의 63% 브랜드에 많은 돈을 쓰도록 유도하는 가장 중요한 요소 중에 고품질 제품을 꼽았고, 45% 친구나 아는 사람이 그곳에서 쇼핑을 브랜드에 많은 돈을 쓴다고 답했다.

 

Generation Z shoppers pay attention not only to product quality and customer service but also to whether the product or service is affordable. It is also important to this generation that brands are transparent and sustainable.

Z세대 쇼핑객들은 제품 품질과 고객 서비스뿐만 아니라 제품이나 서비스가 저렴한지에도 관심을 기울인다. 브랜드가 투명하고 지속 가능한 것도 세대에게 중요하다.

 

In a survey conducted by Survey Monkey, 73% of consumers from different age groups said it is very important that brands share similar values to their own. Despite this, Generation Z is the least likely to have boycotted a certain brand compared to older generations.

서베이몽키가 실시한 설문조사에서 다양한 연령대의 소비자 73% 브랜드가 자신의 브랜드와 유사한 가치를 공유하는 것이 매우 중요하다고 답했다. 그럼에도 불구하고 Z세대는 기성세대에 비해 특정 브랜드를 보이콧했을 가능성이 가장 낮다.

 

4. 8 Generation Z Shopping Habits [and Tips for Retailers]

8세대 Z 쇼핑 습관 [그리고 소매업자를 위한 ]

 

We have already discussed some surprising retail habits of Millennial shoppers, now it is time to take a closer look at the 8 shopping habits of Gen Z. As a bonus, we also include what retailers can do to prepare for the new buying force.
우리는 이미 밀레니얼 세대 쇼핑객들의 놀라운 소매 습관에 대해 논의했지만, 이제 Z세대의 8가지 쇼핑 습관에 대해 자세히 살펴볼 차례이다. 보너스로 소매업체가 새로운 구매력에 대비하기 위해 있는 일도 포함되어 있다.

 

1. Sustainable shopping / 지속가능한 쇼핑

 

With the climate crisis on the rise, more and more consumers feel the need to act sustainably, become more environmentally friendly, reduce carbon emissions and single-use plastic, or go vegan.

기후 위기가 증가하면서, 점점 많은 소비자들이 지속 가능하게 행동하고, 환경 친화적이 되고, 탄소 배출과 일회용 플라스틱을 줄이거나, 채식주의자가 필요성을 느낀다.

 

Generation Z cares deeply about the planet's well-being and that has a big impact on their purchasing decisions. They are more likely to spend their money on high-quality, sustainable products than on big-name brands. Zoomers are proponents of sustainability, and they influence others to consider sustainability when shopping.
Z
세대는 지구의 행복에 대해 깊이 관심을 갖고 있으며 그것은 그들의 구매 결정에 영향을 미친다. 그들은 유명 브랜드보다 고품질의 지속 가능한 제품에 돈을 가능성이 높다. 줌머는 지속가능성의 지지자이며, 쇼핑을 다른 사람들이 지속가능성을 고려하도록 영향을 미친다.

 

Another form of sustainable shopping popular with Generation Z digital shoppers is re-commerce. As eBay's latest annual re-commerce report shows, 80% of Generation Z buys second-hand goods, and nearly one in three of the same age group started selling in the last year.

Z세대 디지털 쇼핑객들에게 인기 있는 다른 형태의 지속 가능한 쇼핑은 전자 상거래이다. 이베이의 최근 연례 리커머스(재상거래)보고서에서 있듯이 Z세대의 80% 중고품을 구입하고 있으며, 거의 3 1명이 작년에 판매를 시작했다.

 

Tip: Fast production has environmental costs. Sustainability is an important trend, and your brand should follow it to capture the attention of Generation Z. Think about how you can make your product more sustainable throughout the production cycle.

: 빠른 생산에는 환경 비용이 든다. 지속 가능성은 중요한 트렌드이며 브랜드는 Z세대의 관심을 끌기 위해 이를 따라야 한다. 생산 주기 전체에서 제품을 보다 지속 가능하게 만드는 방법에 대해 생각해 보십시오.

 

For example, check the recyclability of every material in the final product and supply chain, invest in plastic-free packaging, and improve transportability. Be transparent to your customers. Generation Z expects high-quality, environmentally friendly, and socially responsible products. This is the only way to win brand loyalty.

예를 들어, 최종 제품 공급망의 모든 재료의 재활용 가능성을 확인하고, 플라스틱이 없는 포장에 투자하며, 운송성을 개선한다. 고객에게 투명해야 한다. Z세대는 고품질, 환경 친화적이며 사회적으로 책임 있는 제품을 기대한다. 이것이 브랜드 충성도를 얻는 유일한 방법이다.

 

Inspiration: More and more fashion brands are launching recycled and upcycled collections that use recycled materials or leftovers in production. One of the examples is Urban Outfitters' spring collection for women based on vintage recycled materials.

영감: 점점 많은 패션 브랜드들이 재활용품이나 남은 음식을 생산에 사용하는 재활용되고 업사이클된 컬렉션을 출시하고 있다. 빈티지한 재활용 소재를 바탕으로 어반 아웃피터스의 여성용 컬렉션이 대표적이다.

 

Urban Outfitters crafted its spring collection for women with recycled materials

 

2. Fast seamless payments / 신속한 원활한 결제

 

50% of Gen Z adults from the UK surveyed in research from Marqeta say that the "idea of going into a physical bank is completely backward and alien to them".

마르케타의 연구에서 조사된 영국의 Z세대 성인의 50% "오프라인 은행에 간다는 생각은 완전히 후진적이고 낯설다" 말한다.

 

Generation Z likes to shop quickly and securely using mobile payment apps like Apple Pay or Google Pay. They use them to shop both online and in stores with contactless payment options.

Z세대는 Apple Pay Google Pay 같은 모바일 결제 앱을 사용하여 빠르고 안전하게 쇼핑하는 것을 좋아한다. 그들은 온라인과 비접촉식 결제 옵션이 있는 상점에서 쇼핑할 그것들을 사용한다.

 

In recent years, the "Buy Now, Pay Later" (BNPL) trend has become increasingly popular among Generation Z and Millennial shoppers. This payment option is based on a type of short-term financing that allows customers to make purchases and pay later.

최근 동안, "BNPL(Buy Now, Pay Later)" 트렌드는 Z세대와 밀레니얼 쇼핑객들 사이에서 점점 인기를 얻고 있다. 결제 옵션은 고객이 구매하고 나중에 결제할 있는 일종의 단기 금융을 기반으로 한다.

 

Millennials are currently driving this trend, so 44% of all Gen Z consumers are likely to use BNPL at least once before the end of the year.

현재 밀레니얼 세대가 추세를 견인하고 있어 Z세대 전체 소비자의 44% 연말 이전에 BNPL 이상 이용할 가능성이 높다.

 

Tip: If you do not already have "pay by mobile wallet" options on your e-commerce sites, do not delay. This innovation will enrich the shopping experience.

: 전자 상거래 사이트에서 "모바일 지갑으로 지불" 옵션을 아직 가지고 있지 않다면, 미루지 마십시오. 혁신은 쇼핑 경험을 풍부하게 것이다.

 

Inspiration: Beloved brand of Gen Z, Nike, added BNPL provided by Klarna to their product pages as one of the payment options.

영감: Z세대가 사랑하는 브랜드인 Nike Klarna에서 제공하는 BNPL 결제 옵션 하나로 제품 페이지에 추가했다.

 

Nike partners with Klarna to offer a BNPL payment option to customers on their online store

 

3. The merge of online and in-store shopping experience

온라인 쇼핑 경험과 매장 쇼핑 경험의 융합

 

Omnichannel retail not only applies to a digital buyer's journey but also to an in-store approach. Although Gen Z is a tech-savvy generation, many of them still find the shopping experience in physical stores valuable and enjoyable. Just like Millennials, they expect these two sides of retail to work together.

옴니채널 소매는 디지털 구매자의 여정뿐만 아니라 매장 접근 방식에도 적용된다. Z세대는 기술에 정통한 세대이지만, 그들 많은 사람들은 여전히 물리적인 상점에서의 쇼핑 경험이 가치 있고 즐겁다고 생각한다. 밀레니얼 세대와 마찬가지로, 그들은 소매의 가지 측면이 함께 작용하기를 기대한다.

 

This combination of a physical and digital shopping experience even has its own name - phygital.

물리적인 쇼핑 경험과 디지털 쇼핑 경험의 이러한 조합은 심지어 그것만의 이름인 피지탈을 가지고 있다.

 

According to Adyen's research, 48% of Gen Zers expect to be able to return or exchange items bought online in the physical store, and 33% expect to be able to buy online and pick up in-store.

Adyen 연구에 따르면 Gen Zers 48% 실제 매장에서 온라인으로 구매한 물품을 반품하거나 교환할 있을 것으로 예상하고 있으며, 33% 온라인으로 구매하여 매장 픽업할 있을 것으로 예상하고 있다.

 

Tip: Think about making the shopping experience more interactive by using live streams or VR /AR features. In-shop showrooming is a good option for online stores, as customers still want to touch and try on products before buying. Remember that a combination of digital and physical shops requires absolute consistency across all marketing and sales channels (with brand voice and tone, high quality, and complete content). Solutions like product information management help retailers collect, enrich, and distribute product information to ensure the best customer experience.

: 라이브 스트림 또는 VR/AR 기능을 사용하여 쇼핑 경험을 상호 작용적으로 만드는 것에 대해 생각해 보십시오. 고객들은 여전히 구매 전에 제품을 만지고 입어보고 싶어하기 때문에 인샵 쇼룸은 온라인 상점에 좋은 선택이다. 디지털 상점과 물리적 상점을 결합하려면 모든 마케팅 판매 채널(브랜드의 목소리와 , 고품질 완벽한 콘텐츠 포함)에서 절대적인 일관성이 필요하다. 제품 정보 관리와 같은 솔루션은 소매업체가 최고의 고객 경험을 보장하기 위해 제품 정보를 수집, 풍부하게 만들고 배포하는 도움이 된다.

 

Inspiration: eobuwie is a Polish omnichannel shoe company. The brand's brick-and-mortar stores are relatively small, technology-enabled showrooms. Customers can visit the store to try on in-stock items, or they can reserve a number of items online through the Reserve & Collect service.

영감: eobuwie 폴란드의 옴니채널 신발 회사다. 브랜드의 오프라인 매장은 비교적 작은 규모의 기술 지원 쇼룸이다. 고객은 매장을 방문하여 재고가 있는 상품을 입어보거나 Reserve & Collect 서비스를 통해 온라인으로 여러 상품을 예약할 있다.

 

esize.me scanner in eobuwie physical store (source: eobuwie press kit)

 

4. Immersed in social media / 소셜 미디어에 몰입

 

Generation Z is tech-savvy and always online. Social media plays a huge role in their lives. Three out of four Generation Z people spend most of their free time online, and what they see on social media platforms influences their purchasing decisions. They use social media to research products and new brands, and also to shop and connect with their favorite brands.

Z세대는 기술에 정통하고 항상 온라인 상태이다. 소셜 미디어는 그들의 삶에서 역할을 한다. Z세대 4 3명은 자유시간의 대부분을 온라인에서 보내고, 소셜 미디어 플랫폼에서 보는 것이 구매 결정에 영향을 미친다. 그들은 제품과 새로운 브랜드를 조사하기 위해 소셜 미디어를 사용하고, 또한 그들이 가장 좋아하는 브랜드를 쇼핑하고 연결하기 위해 사용한다.

 

According to the research, 30% of Generation Z shoppers in the U.S have purchased a product after seeing YouTube videos, and 26% because of Instagram posts. Additionally, Gen Z (41%) and Millennials (44%) are both influenced by Facebook ads.

조사에 따르면 미국 Z세대 쇼핑객의 30% 유튜브 영상을 보고 제품을 구매한 경험이 있으며, 26% 인스타그램 게시물 때문인 것으로 나타났다. 또한 Z세대(41%) 밀레니얼 세대(44%) 모두 페이스북 광고의 영향을 받고 있다.

 

Generation Z is the driving force behind emerging social commerce. Young shoppers prefer to buy entirely on social media platforms such as Instagram, TikTok, and Pinterest, which entice them with personalized recommendations and live streams showcasing products and enable a frictionless buying experience. Snapchat and Pinterest, for example, use AR integrations by letting users try on products before they buy them.

Z세대는 신흥 소셜 커머스의 원동력이다. 젊은 쇼핑객들은 인스타그램, 틱톡, 핀터레스트와 같은 소셜 미디어 플랫폼에서 전적으로 구매하는 것을 선호하는데, 플랫폼은 개인화된 추천과 제품을 보여주는 라이브 스트림으로 그들을 유혹하고 마찰 없는 구매 경험을 가능하게 한다. 예를 들어, 스냅챗과 핀터레스트는 사용자가 제품을 사기 전에 사용해 있도록 함으로써 AR 통합을 사용한다.

 

Tip: Social commerce is a trend worth checking out. Its value is growing every year, and forecasts predict that social commerce sales will reach around 2.9 trillion U.S. dollars by 2026. So how to get started? First, select your customers' favorite social media platforms and integrate them into your e-commerce platform. Don't forget automation - chatbots make the checkout process much easier.

: 소셜 커머스는 확인할 가치가 있는 트렌드이다. 가치는 매년 커지고 있으며, 2026년에는 소셜커머스 매출이 29000 달러에 이를 것으로 전망된다. 그럼 어떻게 시작해야 할까요? 먼저 고객이 가장 좋아하는 소셜 미디어 플랫폼을 선택하여 전자 상거래 플랫폼에 통합한다. 자동화를 잊지 마세요 - 챗봇은 체크아웃 과정을 훨씬 쉽게 해준다.

 

Inspiration: In the series of posts H&M invites their Instagram followers to share their outfits and inspire others using the hashtag #HMxME. The brand partners with fashion and lifestyle bloggers to post their outfits and home decor ideas with in-app purchase options.

영감: 일련의 게시물에서 H&M 인스타그램 팔로워들을 초대하여 해시태그 #HMxME 사용하여 다른 사람들에게 영감을 준다. 브랜드 파트너는 패션 라이프스타일 블로거들과 협력하여 구매 옵션과 함께 자신의 의상 장식 아이디어를 게시한다.

 

HM uses Instagram to connect and engage with their followers

 

5. Trusting influencers / 신뢰할 있는 인플루언서

 

Social media marketing is a perfect duo with influencer marketing. Generation Z consumers basically do not need white papers and brand guides or advice from salespeople. Instead, they seek recommendations from their friends and their favorite influencers.

소셜 미디어 마케팅은 인플루언서 마케팅과 완벽한 조합이다. Z세대 소비자들은 기본적으로 백서와 브랜드 가이드 또는 판매원의 조언이 필요하지 않다. 대신, 그들은 그들의 친구들과 그들이 가장 좋아하는 영향력 있는 사람들로부터 추천을 구한다.

 

Influencers' accounts on social media have a huge impact on Generation Z's buying decisions "92% of all Gen Z adults credit social media influencer recommendations as the most important driver of purchase decisions online, above brands, retailers, celebrities and store associates" - a study by LTK indicates.

소셜 미디어에서 인플루언서의 계정은 Z세대의 구매 결정에 영향을 미친다. "전체 Z세대 성인의 92% 브랜드, 소매업체, 유명인, 매장 직원을 제치고 소셜 미디어 인플루언서 추천을 온라인 구매 결정의 가장 중요한 요인으로 꼽았다." - LTK 연구 결과이다.

 

Tip: Opt for quality partnerships. Find influencers who have a similar tone of voice to your brand, a good engagement rate, and trustful followers. This is critical because authenticity is the most important value to Generation Z.

: 양질의 파트너십을 선택하십시오. 당신의 브랜드와 비슷한 목소리 , 좋은 참여율, 신뢰할 있는 팔로워를 가진 인플루언서를 찾으세요. 진정성이 Z세대에게 가장 중요한 가치이기 때문에 이는 매우 중요하다.

 

Inspiration: Fitness brand Gymshark won over the Internet with the outside-the-box Black Friday campaign that included a video featuring top Generation Z influencers: KSI, Behzinga, and Calfreezy. The video reached almost 1.5 million views.

영감: 피트니스 브랜드인 Gymshark KSI, Behzinga Calfreezy 같은 최고의 Z세대 인플루언서가 등장하는 비디오가 포함된 독창적인 블랙 프라이데이 캠페인으로 인터넷에서 승리했다. 동영상 조회수는 거의 150 뷰에 도달했다.

 

6. Demand for engaging content at every touchpoint

모든 접점에서의 참여형 콘텐츠에 대한 수요

 

According to statistics, the attention span of Generation Z only last 8 seconds.

That is 4 seconds shorter than that of Millenials. For this reason, companies must be prepared (strategically and technologically) to provide their younger customers with a seamless experience across multiple devices.

통계에 따르면 Z세대의 주의력은 8초밖에 지속되지 않는다.

그것은 밀레니얼 세대의 그것보다 4초가 짧다. 이러한 이유로 기업은 젊은 고객에게 여러 기기에 걸쳐 원활한 환경을 제공할 있도록 (전략적 기술적으로) 준비해야 한다.

 

Content must be shareable, engaging, and visually catching. From the very first seconds. Because Generation Z shoppers expect it.

콘텐츠는 공유 가능하고, 매력적이며, 시각적으로 매력적이어야 합니다. 처음부터. Z세대 쇼핑객들이 기대하기 때문이다.

 

Tip: Today, retailers can't afford to stay away from omnichannel. Creating engaging content requires consistency across channels and skillful juggling of them. Think about optimizing content for voice search, various social media channels, and VR & AR platforms.

: 오늘날 소매업체는 옴니채널을 멀리할 여유가 없다. 매력적인 콘텐츠를 만들려면 채널 일관성과 채널을 능숙하게 조정해야 한다. 음성 검색, 다양한 소셜 미디어 채널, VR AR 플랫폼에 대한 콘텐츠 최적화에 대해 생각해 보십시오.

 

Inspiration: Sephora is considered one of the best omnichannel retailers, blending online, social media, and brick-and-mortar experiences so well. In the brand's physical stores, customers can get beauty tips, free makeovers, and test products.

영감: Sephora 온라인, 소셜 미디어 오프라인 경험을 혼합한 최고의 옴니채널 소매업체 하나로 간주된다. 브랜드의 실제 매장에서 고객은 뷰티 , 무료 메이크업 테스트 제품을 얻을 있다.

 

Online, they can watch tutorials, keep a wish list, scan items while in the store, or follow what's happening in the stores. Sephora's mobile app, in turn, includes an AI-driven Virtual Artist feature that scans the user's face and matches their skin tone with a matching product color.

온라인에서 그들은 튜토리얼을 보거나, 위시리스트를 보관하거나, 상점에 있는 동안 항목을 스캔하거나, 상점에서 일어나는 일을 추적할 있다. Sephora 모바일 앱에는 사용자의 얼굴을 스캔하고 일치하는 제품 색상으로 피부 톤을 매칭하는 AI 기반 Virtual Artist 기능이 포함되어 있다.

 

Sephora shares beauty tips, the latest deals, and other types of content to keep audiences engaged

 

7. Mobile-first / 모바일 우선

 

Generation Z spends more time on their mobile devices than any other generation. They use smartphones to communicate with the world, entertain themselves, and shop. Check out some thought-provoking statistics to see how important it is for them to be on their phones:

  • 95% of teens have a smartphone or access to one
  • 32% of Gen Z all transactions happen via a mobile device
  • 55% of Gen Z use their smartphones for 5 or more hours a day

Z세대는 다른 어떤 세대보다 모바일 기기에 많은 시간을 소비한다. 그들은 세상과 소통하고, 스스로를 즐겁게 하고, 쇼핑하기 위해 스마트폰을 사용한다. 휴대전화를 사용하는 것이 얼마나 중요한지 생각해 만한 통계 자료를 확인해 보십시오:

청소년의 95% 스마트폰을 가지고 있거나 스마트폰에 접속하고 있다

Z세대의 모든 트랜잭션 32% 모바일 장치를 통해 이루어진다

Z세대의 55% 하루에 5시간 이상 스마트폰을 사용한다

 

Tip: If your company has chosen Gen Zers as its target audience, make a mobile-first strategy a priority. Get your website mobile version sorted. ASAP.

: 회사에서 Z세대를 대상 고객으로 선택한 경우 모바일 우선 전략을 우선 순위로 지정하십시오. 웹사이트 모바일 버전을 정렬하세요. 최대한 빨리.

 

Inspiration: Uniqlo is a designer, manufacturer, and retailer of women's, men's, and kids' clothing and accessories. And it is one of the favorite Gen Z brands. Uniqlo's mobile website is fast, simple, and eye-catching with sustainable projects provided by remarkable influencers.

영감: 유니클로(Uniqlo) 여성, 남성, 아동 의류 액세서리의 디자이너, 제조업체, 소매업체이다. 그리고 그것은 Z세대가 가장 좋아하는 브랜드 하나이다. 유니클로의 모바일 웹사이트는 빠르고 단순하며 주목할 만한 영향력 있는 사람들이 제공하는 지속 가능한 프로젝트로 눈길을 끈다.

 

Uniqlo's mobile-first strategy help make shopping on mobile devices a pleasing experience

 

8. No patience for slow websites or bad UX

느린 웹사이트나 잘못된 UX 대한 인내심 없음

 

Gen Zers prefer social media platforms, but they also visit brands' websites. The most popular way for them to research new brands and products is through a specific store's website (49%), word of mouth (45%), and searching megastore apps (43%).

Z세대는 소셜 미디어 플랫폼을 선호하지만 브랜드 웹사이트도 방문한다. 그들이 새로운 브랜드와 제품을 조사하는 가장 인기 있는 방법은 특정 매장의 웹사이트(49%), 입소문(45%), 메가스토어 검색(43%)이다.

 

The first contact with a website or mobile app needs to be quick and seamless. 60% of Generation Z shoppers will not use apps or websites that load slowly or are difficult to navigate. In addition, the vast majority of Zoomers believe that it is technology's fault when error messages or 404 pages pop up.

웹사이트나 모바일 앱과의 접촉은 빠르고 원활해야 한다. Z세대 쇼핑객의 60% 로딩 속도가 느리거나 탐색하기 어려운 앱이나 웹사이트를 사용하지 않을 것이다. 게다가, 대다수의 Zoomer들은 오류 메시지나 404페이지가 뜨면 그것이 기술의 잘못이라고 믿는다.

 

Tip: Generation Z is just as tech-savvy as they are impatient and demanding. They won't be waiting too long for your website to load. Use their short-time attention well.

: Z세대는 참을성이 없고 요구 사항이 많은 만큼 기술에 정통하다. 그들은 귀하의 웹사이트가 로드될 때까지 너무 오래 기다리지 않을 것이다. 짧은 시간 동안 주의를 사용하십시오.

 

To improve the UX of your website:

  • Optimize design theme for better performance
  • Improve the speed
  • Fix all bugs and errors
  • Add compelling call-to-action buttons

사이트의 UX 개선하려면:

성능 향상을 위한 설계 테마 최적화

속도 향상

모든 버그 오류 수정

매력적인 Call-to-Action 버튼 추가

 

Inspiration: Starbucks mobile app enables users to order ahead for pickup and pay in-store. The app uses a loyalty program and smart personalization (you can customize your orders and go back to "Recent" orders to choose your favorites). Plus it is user-friendly with a nice yet minimalistic layout.

영감: 스타벅스 모바일 앱을 사용하면 미리 주문하고 매장에서 결제할 있다. 앱은 로열티 프로그램과 스마트 개인화를 사용한다(주문을 사용자 지정하고 "최근" 주문으로 돌아가서 즐겨찾기를 선택할 있음). 또한 훌륭하면서도 최소한의 레이아웃으로 사용자 친화적이다.

 

By focusing on the User Experience on their mobile app, Starbucks created a fast and easy way for customers to place their orders, which helped to promote brand loyalty

 

"밀레니얼 세대보다 강력한" Z세대의 쇼핑 습관을 파악하고 이에 맞게 상품을 제공하는 것이 중요한데, 이러한 세대의 특징은 디지털과 모바일 기술에 능숙하며 소비 패턴도 다양하다는 것이다. 이에 대한 적극적인 대처가 필요하며, 이들을 대상으로 타겟 마케팅 전략을 구체적으로 수립하여 브랜드의 경쟁력을 높이는 것이 필요하다. 따라서 "Millennials on Steroids" 같은 표현은 Z세대의 특성을 파악하고 이에 대한 대응책을 마련하는 데에 있어서 유용한 용어이며, 새로운 유행과 소비 패턴을 파악하고 이를 적극적으로 수용하는 것이 미래적인 비즈니스 성장을 위한 필수적인 전략이다.

 

 

 

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