얄팍다식 & 경제

Z세대 쇼핑은 어떤가요?(꼰대의 시각)

AI독립군 2023. 1. 17. 12:45

How is Generation Z shopping?

Z세대 쇼핑은 어떤가요?(꼰대의 시각) 

 

Generation Z, what do we know about them? Who are they?  What are their shopping habits? In this article, we’re going to dive into Generation Z’s world and learn more about them and the new era we’re entering.

Z세대, 우리는 그들에 대해 무엇을 알고 있습니까? 그들은 누구입니까? 그들의 쇼핑 습관은? 기사에서 우리는 Z세대의 세계에 뛰어들어 그들과 우리가 진입하는 새로운 시대에 대해 많이 배울 것이다.

 

The future purchasing power is in the hands of the Millennials and Generation Z. Both generations have become a massive commerce opportunity, thanks to their high buying power, spending power and brand loyalty.

미래의 구매력은 밀레니얼 세대와 Z 세대의 손에 달려 있다. 세대 모두 높은 구매력, 소비력, 브랜드 충성도 덕분에 거대한 상업 기회가 되었다.

 

Some interesting statistics about Generation Z and their online shopping habits:

Z세대와 그들의 온라인 쇼핑 습관에 대한 가지 흥미로운 통계:

  • 77% have taken some form of action for a cause they believe in.

77% 그들이 믿는 대의를 위해 어떤 형태로든 행동을 취했다.

  • 23% have even boycotted a brand.

23% 심지어 브랜드를 보이콧했다.

  • 65% have purchased something based on an influencer’s recommendations.

65% 인플루언서의 추천을 바탕으로 무언가를 구매했다.

 

Who are they? / 그들은 누구입니까?

 

Generation Z is the generation after Millenials, and the generation before Generation Alpha.

Z세대는 밀레니얼 세대 이후의 세대이고 알파 세대 이전의 세대이다.

Generation Z (also called Gen Z, zoomers or iGeneration) is the name for people who grew up spanning both sides of the millennium transition. Although there isn’t an exact date range, Generation Z includes those born between the mid-1990s to the early 2010s.

Z세대(Z세대, zoomer, i세대라고도 ) 밀레니엄 전환기의 양쪽에 걸쳐 성장한 사람들의 이름이다. 정확한 날짜 범위는 없지만, Z세대는 1990년대 중반에서 2010년대 초반 사이에 태어난 사람들을 포함한다.

 

Generation Z is often described as a more well-educated generation that are more stressed but more depressed compared to previous generations. They often have high expectations of themselves that are often not met.

Z세대는 종종 이전 세대에 비해 많은 스트레스를 받지만 우울한 교육받은 세대로 묘사된다. 그들은 종종 충족되지 않는 높은 기대치를 가지고 있다.

 

This is a new type of shopper and consumer to get to know.

이것은 새로운 유형의 구매자와 소비자가 알아야 것이다.

 

 

Changing the face of online retail / 온라인 소매의 양상 변화

 

Generation Z has been called the most critical consumer group until now, and has a different view of shopping and consuming than previous generations. They are the latest to enter the workforce and have a strong purchasing power. With a bigger demand for higher-quality items and monitoring their spending more closely, brands have to earn their place in Generation Z’s wallets.

Z세대는 지금까지 가장 비판적인 소비층으로 불리며 쇼핑과 소비에 대한 관점이 이전 세대와 다르다. 그들은 가장 늦게 노동력에 진입했고 구매력이 강하다. 높은 품질의 아이템에 대한 수요와 그들의 소비를 면밀히 감시함에 따라, 브랜드들은 Z세대의 지갑에서 그들의 자리를 차지해야 한다.

 

Demands sustainable shopping / 지속 가능한 쇼핑 요구

 

Generation Z cares a lot about the planet and the future, which is a huge opportunity for sustainable business growth. They believe that the generations before them represented overconsumption, capitalism and materialism.

Z세대는 지속 가능한 사업 성장을 위한 기회인 지구와 미래에 대해 많은 관심을 가지고 있다. 그들은 그들 이전 세대들이 과잉 소비, 자본주의, 물질주의를 대표했다고 믿는다.

 

 

Spends more on sustainable products

지속 가능한 제품에 많은 비용 지출

 

Gen Z consumers are more likely to buy sustainable, high-quality, products. 73% of Generation Z consumers are willing to pay 10% more for sustainable products, according to a report from First Insight. They value personalised products and are often drawn to brands that share their point of view on political issues.

Z세대 소비자들은 지속 가능하고 고품질의 제품을 구매할 가능성이 높다. First Insight 보고서에 따르면 Z세대 소비자의 73% 지속 가능한 제품에 대해 10% 지불할 의향이 있다고 한다. 그들은 개인화된 제품을 중요시하고 종종 정치적 문제에 대한 그들의 관점을 공유하는 브랜드에 끌린다.

 

Spends less generally / 일반적으로 지출이 적음

 

Many Gen Z-ers grew up watching their parents take huge financial hits and struggled during the Great Recession of 2008. Because of this, they are more economical and price-sensitive.

19% of Generation Z are willing to buy on credit, compared to Millennials, where 30% are inclined to do the same.

많은 Z세대는 2008 대침체기에 부모가 막대한 재정적 타격을 받고 어려움을 겪는 것을 보면서 자랐다. 때문에 그들은 경제적이며 가격에 민감하다.

Z세대의 19% 신용카드로 구매할 의향이 있는 반면 밀레니얼 세대는 30% 그렇게 의향이 있다.

 

The mobile-first, digitally native generation

Social media plays a significant role

모바일 최초의 디지털 네이티브 세대
소셜 미디어는 중요한 역할을

 

It’s a fact: consumer habits have shifted to social media. Generation Z is more or less born with a phone in their hand and has a completely different approach to social media and digitisation in general. They use social media to seek inspiration, research products and connect with their favourite brands.

그것은 사실이다: 소비자 습관이 소셜 미디어로 옮겨갔다. Z세대는 휴대폰을 손에 들고 태어나며 소셜 미디어와 디지털화에 대해 전반적으로 완전히 다른 접근 방식을 가지고 있다. 그들은 영감을 찾고, 제품을 조사하고, 그들이 좋아하는 브랜드와 연결하기 위해 소셜 미디어를 사용한다.

  • 60% of Generation Z in the US use Instagram to discover new brands, products and services.

미국 Z세대의 60% 인스타그램을 통해 새로운 브랜드, 제품, 서비스를 발굴한다.

  • 48% of Americans aged 18-34 have purchased from social media.

18-34세의 미국인 48% 소셜 미디어에서 구매한 적이 있다.

 

Social commerce growth / 소셜커머스 성장

 

Social commerce is expected to account for 4.3% of all retail e-commerce sales in the US in 2021, according to Business InsiderEmarketer forecasts that social commerce will rise from $34.8 billion to $36.09 billion in 2021.

비즈니스 인사이더에 따르면 2021 미국 전체 소매 전자상거래 매출의 4.3% 소셜커머스가 차지할 것으로 예상된다. 에마케터는 소셜커머스가 348 달러에서 2021 3609000 달러로 증가할 것으로 전망했다.

 

Today, the category that remains the largest for social commerce is fashion, which includes apparel and accessories.

오늘날 소셜 커머스의 가장 범주는 의류와 액세서리를 포함하는 패션이다.

 

In other words, social commerce is an e-commerce trend that is here to stay, and it will be very powerful in the future.

, 소셜 커머스는 여기에 머물러 있는 전자 상거래 트렌드이며, 미래에는 매우 강력할 것이다.

 

 

Influencers have a great influence / 인플루언서의 영향력이 크다

 

Compared to older age groups, Gen Z shoppers are less likely to trust companies. Instead, they choose to follow influencers on Instagram and YouTube, who have a high following and reach.

나이가 많은 연령대에 비해 Z세대 쇼핑객들은 회사를 신뢰할 가능성이 적다. 대신, 그들은 인스타그램과 유튜브에서 영향력 있는 사람들을 팔로우하는 것을 선택한다.

 

A study from Google shows that 70% of teenagers who, for example, subscribe to YouTube channels, and see personalities on YouTube as more relatable than traditional celebrities. This is also where they decide if your product is worth buying or not.

Google 연구에 따르면, 예를 들어 YouTube 채널을 구독하고 YouTube에서 인물을 보는 십대의 70% 기존 유명인보다 관련이 있는 것으로 나타났다. 이것은 또한 귀하의 제품이 구매할 가치가 있는지 여부를 결정하는 곳이기도 하다.

 

So, there is a reason why retailers are increasingly realising the importance of going from traditional digital marketing to influencer marketing.

따라서 소매업체들이 전통적인 디지털 마케팅에서 인플루언서 마케팅으로 전환하는 것의 중요성을 점점 깨닫고 있는 이유가 있다.

 

Mobile payments / 모바일 결제

 

Generation Z embraces mobile payments like mobile apps and mobile wallets.

Z세대는 모바일 앱과 모바일 지갑과 같은 모바일 결제를 수용한다.

 

Over the past years, mobile apps have been increasing in popularity, and have given great results. Companies with a mobile app have a big advantage compared to companies that don’t have an app. Mobile apps convert 157% more than a mobile web session.

지난 년간 모바일 앱의 인기가 높아지고 있으며, 성과를 내고 있다. 모바일 앱을 보유한 기업은 앱이 없는 기업에 비해 장점이 있다. 모바일 앱은 모바일 세션보다 157% 많이 변환한다.

 

Even mobile wallets like Apple Pay and Android Pay have increased.

Apple Pay Android Pay 같은 모바일 지갑도 증가했습니다.

 

What is a Mobile Wallet, and how does it work?

모바일 지갑이란 무엇이며 어떻게 작동합니까?

A mobile wallet is a type of virtual wallet that stores credit and debit card numbers. It’s accessible through an app installed on a mobile device. Mobile wallets allow users to make in-store payments without having to carry a physical wallet, and online purchases are safer and simpler.

모바일 지갑은 신용카드와 직불카드 번호를 저장하는 가상 지갑의 종류이다. 모바일 기기에 설치된 앱을 통해 접근할 있다. 모바일 지갑은 사용자들이 실제 지갑을 가지고 다닐 필요 없이 매장 결제를 있게 해주며, 온라인 구매는 안전하고 간편하다.

 

 

Summary of Generation Z and their shopping behaviour

Z세대와 그들의 쇼핑 행태 요약

 

Demands sustainable shopping. / 지속 가능한 쇼핑을 요구.

 

Generation Z has a different view of shopping and consuming than previous generations. They spend more on sustainable products. To meet Gen Z’s requirements, you need to be clear about how your e-commerce works for a better, more sustainable future.

Z세대는 쇼핑과 소비에 대한 관점이 이전 세대와 다르다. 그들은 지속 가능한 제품에 많은 돈을 쓴다. Z세대의 요구 사항을 충족하기 위해서는 전자 상거래가 나은, 지속 가능한 미래를 위해 어떻게 작동하는지 명확히 해야 한다.

 

Social media plays a big role. / 소셜 미디어가 역할을 한다.

 

Generation Z uses social media to seek inspiration, research products and connect with their favourite brands. Influencers account for a large part of the purchasing decision, make sure that your e-commerce is going from traditional digital marketing to influencer marketing.

Z세대는 영감을 찾고, 제품을 연구하고, 그들이 좋아하는 브랜드와 연결하기 위해 소셜 미디어를 사용한다. 인플루언서가 구매 결정의 부분을 차지하므로 전자상거래가 전통적인 디지털 마케팅에서 인플루언서 마케팅으로 전환되도록 해야 한다.

 

Mobile payments. / 모바일 결제.

 

Over the past years, mobile apps have increased in popularity, which Generation Z embraces. Mobile apps convert 157% more than a mobile web session. Even mobile wallets like Apple Pay and Android Pay have increased.

지난 년간 모바일 앱의 인기가 높아졌으며, Z세대는 이를 수용하고 있다. 모바일 앱은 모바일 세션보다 157% 많이 전환한다. 애플페이나 안드로이드페이 같은 모바일 지갑도 늘었다.

 

 

Meet Generation Z’s expectations with the help of automated online merchandising.

자동화된 온라인 머천다이징의 도움으로 Z세대의 기대를 충족시킨다.

 

A manual merchandising approach won’t do it.

수동적인 판매 방식으로는 불가능하다.

 

Online merchandising, carried out manually, can never deliver the sales growth required to justify retailers’ huge investment in driving quality traffic to their online stores. This is because it has too many limitations.

수동으로 수행되는 온라인 머천다이징은 온라인 매장으로 양질의 트래픽을 유도하는 소매업체의 막대한 투자를 정당화하는 필요한 매출 성장을 결코 제공할 없다. 제한이 너무 많기 때문이다.

 

There are simply not enough merchandisers out there, nor hours in the day, to effectively analyse the huge amounts of customer and product data required to optimise product exposure in real-time across catalogues running to tens of thousands of products.

수만 개의 제품을 실행하는 카탈로그에서 실시간으로 제품 노출을 최적화하는 필요한 엄청난 양의 고객 제품 데이터를 효과적으로 분석하기에는 머천다이저가 충분하지 않고 하루 시간도 없다.

 

You need a system powered by AI, machine learning, and predictive analytics based on customer behavioural data, context, and crowd wisdom. It presents each shopper with the most relevant selection of products, ordered in an optimum way to maximise sales.

고객 행동 데이터, 컨텍스트 집단지성을 기반으로 하는 AI, 기계 학습 예측 분석으로 구동되는 시스템이 필요하다. 쇼핑객에게 판매를 극대화할 있는 최적의 방법으로 주문한 가장 관련성 높은 제품을 제공한다.

 

Catching e-commerce trends / 전자 상거래 동향 파악

 

One of the most common complaints from online retailers is a lack of agility. As a result, many lose out on vital sales and longer-term brand loyalty by failing to react quickly to trends, especially micro-trends driven by social media. It can take at least 24 hours to respond - that is simply too late.

온라인 소매업체들의 가장 흔한 불만 하나는 민첩성 부족이다. 결과적으로, 많은 사람들은 특히 소셜 미디어에 의해 주도되는 마이크로 트렌드에 신속하게 대응하지 못함으로써 중요한 판매와 장기적인 브랜드 충성도에서 손해를 본다. 응답하는 적어도 24시간이 걸릴 있다. 그것은 너무 늦은 것이다.

 

Merchandising powered by AI and machine learning technologies change the game by automating product assortment and sort order decisions. Trends are spotted in real-time, and this influences everything from search and recommendations to promotional panels, to instantly push trending products to the foreground, and the system adapts just as quickly once trends fizzle out.

AI 기계 학습 기술로 구동되는 머천다이징은 제품 구색 정렬 순서 결정을 자동화하여 판도를 바꾼다. 트렌드는 실시간으로 감지되며, 이는 검색 추천에서 프로모션 패널에 이르기까지 모든 것에 영향을 미치고, 트렌드 제품을 즉시 전면에 내세우고, 시스템은 트렌드가 사라지는 즉시 빠르게 적응한다.

 

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