How Different Generations Use Social Media-and What this Means for Your Business
세대별로 소셜 미디어를 사용하는 방식과 이것이 비즈니스에 미치는 영향.
Table of Contents
- How Gen Z uses social media
- How Millennials use social media
- How Gen X uses social media
- Baby Boomers and social media
- Conclusion
목차.
1. Z세대가 소셜 미디어를 사용하는 방법
2. 밀레니얼 세대가 소셜 미디어를 사용하는 방법
3. X세대가 소셜 미디어를 사용하는 방법
4. 베이비붐 세대와 소셜 미디어
5. 결론
Demographic data is a key building block in defining your target audiences on social media. Generational nuances have a huge impact on how people interact with your brand, from the awareness stage all the way on to advocacy.
인구 통계학적 데이터는 소셜 미디어에서 대상 고객을 정의하는 데 있어 핵심 구성 요소이다. 세대별 뉘앙스는 인식 단계에서부터 옹호에 이르기까지 사람들이 브랜드와 상호작용하는지에 큰 영향을 미친다.
The Harris Poll, on behalf of Sprout Social, surveyed over 1,000 US consumers to understand how they use social media today, and how they plan on using it in the future. To investigate how age plays a role in these decisions, we broke down the data by the following generations:
해리스 폴 여론조사는 스프루트 소셜을 대표하여 1,000명 이상의 미국 소비자들을 대상으로 설문조사를 실시하여 현재 소셜 미디어를 어떻게 사용하고 있으며, 향후 어떻게 사용할 계획인지를 파악했다. 이러한 결정에 연령이 어떤 역할을 하는지 조사하기 위해 다음 세대별로 분석했다:
- Generation Z (survey respondents ages 18-24) / Z세대(18~24세 설문조사 응답자)
- Millennials (survey respondents ages 25-40) / 밀레니얼 세대(25~40세 설문조사 응답자)
- Generation X (survey respondents ages 41-56) / X세대(41~56세 설문조사 응답자)
- Baby Boomers (survey respondents ages 57-74) / 베이비 붐 세대(57-74세 설문 응답자)
The results shed light on several distinctions in social media use by generation. Although trends do change based on age, one thing is for certain: every generation increased their social media use over the past year.
그 결과는 세대별 소셜 미디어 사용의 몇 가지 차이점을 조명했다. 비록 유행은 나이에 따라 변하지만, 한 가지 확실한 것은 모든 세대가 지난 해 동안 소셜 미디어 사용을 늘렸다는 것이다.
As social adoption surges across all age groups, understanding how different generations use social media is more important than ever. This guide outlines everything you need to know about the social media behaviors and expectations of each generation, so you can tailor your efforts for maximum impact.
모든 연령대에서 소셜 미디어 사용이 급증함에 따라 세대별로 소셜 미디어를 사용하는 방식을 이해하는 것이 그 어느 때보다 중요해졌다. 이 가이드는 각 세대의 소셜 미디어 행동과 기대에 대해 알아야 할 모든 것을 개괄적으로 설명하므로, 최대한의 효과를 발휘할 수 있도록 맞춤화된 노력을 기울일 수 있다.
Section 1
How Gen Z uses social media / Z세대가 소셜 미디어를 사용하는 방법
Generation Z (also known as “Gen Z” or “Zoomers”) are extremely online. In fact, most of these digital natives have had some kind of social media presence for more than half their lives.
Z세대("Zen Z" 또는 "Zoomers"라고도 함)는 온라인에 매우 능숙하다. 실제로 이러한 디지털 네이티브의 대부분은 인생의 절반 이상을 소셜 미디어를 사용해 왔다.
This social-savvy generation represents a changing tide in social media usage. Sixty-six percent of Gen Z consumers state that social media is an essential part of their lives, but their reasoning is unique. The most common reason Gen Z uses social media is to kill time, making them the only generation to rank that above connecting with family and friends.
소셜에 정통한 이 세대는 소셜 미디어 사용의 변화를 주도하고 있다. Z세대 소비자의 66%는 소셜 미디어가 생활의 필수적인 부분이라고 답했지만, 그 이유는 독특하다. Z세대가 소셜 미디어를 사용하는 가장 일반적인 이유는 '시간을 보내기 위해서'로, 가족 및 친구와의 소통보다 더 높은 순위를 차지한 유일한 세대이다.
As the years pass, Gen Z’s social media usage continues to climb. Sixty-five percent of Gen Z consumers have increased their use of social media in the last year, and 45% expect it to continue to increase over the next three years. This is and will continue to be a huge trend driver across the social media landscape.
해가 지남에 따라 Z세대의 소셜 미디어 사용은 계속 증가하고 있다. Z세대 소비자의 65%는 지난 1년간 소셜 미디어 사용이 증가했으며, 45%는 향후 3년간 지속적으로 증가할 것으로 예상했다. 이것은 소셜 미디어 환경 전반에 걸쳐 거대한 트렌드 동인이며 앞으로도 그럴 것이다.
What Gen Z consumers expect from brands on social media
Z세대 소비자가 소셜 미디어 브랜드에 기대하는 것
Gen Z is eager to interact with brands beyond the storefront. Seventy-six percent say that social media enables them to interact with brands and companies, and 78% report using social media to learn about new brands. They’re bringing the awareness stage to social, and they expect brands to keep up.
Z세대는 매장 밖의 브랜드들과 교류하기를 열망한다. 76%는 소셜 미디어가 브랜드 및 회사와 상호 작용할 수 있도록 한다고 답했으며 78%는 새로운 브랜드에 대해 배우기 위해 소셜 미디어를 사용한다고 보고했다. 그들은 인지 단계를 사회에 도입하고 있으며, 브랜드가 이를 따라가기를 기대하고 있다.
Raised amid countless data privacy discussions, these informed consumers have a deep understanding of what businesses can do with their personal information. Rather than shying away from sharing their data, Gen Z wants businesses to make smarter decisions using the information they have already made available. Consider the following:
수많은 데이터 개인 정보 보호에 대한 논의 속에서 자란 이 정보에 정통한 소비자들은 기업이 자신의 개인 정보로 무엇을 할 수 있는지에 대해 깊이 이해하고 있다. Z세대는 기업들이 데이터 공유를 회피하기보다는 이미 사용 가능한 정보를 사용하여 더 현명한 결정을 내리기를 원한다. 다음 사항을 고려하십시오:
- 64% of Gen Z consumers expect a more personalized experience on social media based on previous interactions.
- 61% of Gen Z consumers want companies to know them better based on their social media activity.
- 52% of Gen Z consumers expect companies to read and analyze their social media posts.
- Z세대 소비자의 64%는 이전의 상호 작용을 기반으로 소셜 미디어에서 보다 개인화된 경험을 기대한다.
- Z세대 소비자의 61%는 소셜 미디어 활동을 바탕으로 기업이 자신을 더 잘 알기를 원한다.
- Z세대 소비자의 52%는 기업이 소셜 미디어 게시물을 읽고 분석할 것으로 예상한다.
Gen Z shoppers expect businesses to use their data to create a level of familiarity that mimics the in-person shopping experience without being invasive or overbearing. Keeping this balance in mind can build trust and loyalty among this coveted audience.
Z세대 쇼핑객은 기업이 데이터를 사용하여 침입적이거나 위압적이지 않으면서도 대면 쇼핑 경험을 모방한 친숙한 수준의 서비스를 제공하기를 기대한다. 이러한 균형을 염두에 두면 이 매력적인 고객층 사이에서 신뢰와 충성도를 구축할 수 있다.
What this means for your business / 비즈니스에 미치는 영향
To target Gen Z, prioritize social content that sparks two-way interactions and engages them in relevant conversations.
Z세대를 공략하기 위해서는 양방향 상호 작용을 유도하고 관련 대화에 참여하도록 유도하는 소셜 콘텐츠의 우선순위를 정해야 한다.
LA-based brand Topicals does this by using Twitter polls and threads to start conversations around common skincare questions. By asking a question before taking a deep dive into the topic at hand, they give their audience a chance to speak for themselves and show what they know.
LA에 본사를 둔 브랜드 토픽은 트위터 여론조사와 스레드를 사용하여 일반적인 스킨케어 질문에 대한 대화를 시작함으로써 이를 수행한다. 당면한 주제에 대해 깊이 들어가기 전에 질문을 함으로써, 그들은 청중들에게 그들 자신을 대변하고 그들이 알고 있는 것을 보여줄 기회를 준다.
How to use social to reach Gen Z beyond marketing
마케팅을 넘어 Z세대에 도달하기 위해 소셜을 사용하는 방법
Gen Zers are the second-fastest adopters of social commerce, behind Millennials, with 43% percent having already purchased natively from a social media platform. Pair this with their inclination to discover new brands on social, and you’ll find an audience eager to manage the entire sales process in a single channel.
Z세대는 밀레니얼 세대에 이어 소셜 커머스를 두 번째로 빠르게 받아들이는 세대로, 이미 소셜 미디어 플랫폼에서 구매 경험이 있는 비율이 43%에 달한다. 소셜에서 새로운 브랜드를 발견하려는 이들의 성향과 결합하면 전체 판매 프로세스를 단일 채널에서 관리하고자 하는 잠재고객을 발견할 수 있다.
That includes the post-sale process, as well. Fifty-eight percent of Gen Z consumers have used social media for customer service, and 35% who reach out to companies on social do so to express love for a product or service.
여기에는 사후 판매 과정도 포함된다. Z세대 소비자의 58%는 고객 서비스를 위해 소셜 미디어를 사용한 적이 있으며, 소셜 미디어에서 기업에 연락하는 35%는 제품이나 서비스에 대한 호감을 표현하기 위해 연락을 취한다.
What this means for your business / 이것이 비즈니스에 미치는 영향
To make waves with Gen Z, audit your customer experience through a social-first lens. Here are a few questions you can use to start evaluating your strategy:
Z세대와 함께 물결을 일으키려면 소셜 퍼스트 렌즈를 통해 고객 경험을 감사하십시오. 전략 평가를 시작하는 데 사용할 수 있는 몇 가지 질문이 이다:
- Does your awareness content promote engagement (e.g., polls, user-generated content, quizzes, etc.)?
- Are your profiles optimized to support social commerce features?
- How long does it typically take your team to respond to questions or comments?
- 인지도 콘텐츠(예: 투표, 사용자 제작 콘텐츠, 퀴즈 등)가 참여를 촉진하나요?
- 프로필이 소셜 커머스 기능을 지원하도록 최적화되어 있나요?
- 팀이 질문이나 댓글에 응답하는 데 일반적으로 얼마나 걸리나요?
Section 2
How Millennials use social media /밀레니얼 세대가 소셜 미디어를 사용하는 방법
Millennials are often saddled with outdated stereotypes from their early years on social, which doesn’t give marketers an accurate picture of who they are today. They aren’t college kids taking duck-face selfies. Most are navigating early adulthood and the excitement and uncertainty that comes with it, including job milestones, parenthood and eldercare.
밀레니얼 세대는 소셜 미디어를 처음 접할 때부터 오래된 고정관념에 사로잡혀 있는 경우가 많기 때문에 마케터들이 이들의 현재 모습을 정확하게 파악하지 못하는 경우가 많다. 밀레니얼 세대는 오리 얼굴 셀카를 찍는 대학생이 아니다. 대부분은 취업, 부모가 되는 것, 노인 돌봄 등 성인 초기 단계와 그에 따르는 설렘과 불확실성을 헤쳐나가고 있다.
Seventy-two percent state that social is an essential part of their lives, the highest of all age groups. When identifying the most common ways Millennials use social media, the survey found that:
72%는 소셜 미디어가 삶의 필수적인 부분이라고 답했으며, 이는 모든 연령대 중 가장 높은 수치이다. 밀레니얼 세대가 소셜 미디어를 가장 많이 사용하는 방법을 조사한 결과 다음과 같이 나타났다:
- 61% use social to communicate with family, friends and acquaintances.
- 51% use social to kill time.
- 47% use social to learn about new trends
- 43% use social to get breaking news.
- • 61%는 가족, 친구, 지인과 소통하기 위해 소셜을 사용한다.
- • 51%는 시간을 보내기 위해 소셜을 사용한다.
- • 47%가 새로운 트렌드를 배우기 위해 소셜을 사용합니다
- • 43%는 속보를 얻기 위해 소셜을 이용한다.
Millennials use social media to connect with their peers and with the world around them, and that’s not slowing down. Sixty-three percent have increased their usage over the past year, and 46% expect it to continue to increase over the next three years.
밀레니얼 세대는 소셜 미디어를 통해 또래 및 주변 세상과 소통하며, 그 증가 추세는 멈추지 않고 있다. 63%는 지난 1년 동안 소셜 미디어 사용량이 증가했으며, 46%는 향후 3년 동안 소셜 미디어 사용량이 계속 증가할 것으로 예상한다.
What Millennials expect from brands on social media
밀레니얼 세대가 소셜 미디어의 브랜드에 기대하는 것
Associating your brand with a lifestyle, activity or subject of interest can make it easier to connect with Millennial audiences. Seventy-five percent of Millennials say that social media enables them to interact with brands and companies. That interaction opens the door to connections with other fans across the world.
당신의 브랜드를 라이프스타일, 활동 또는 관심 주제와 연관시키면 밀레니얼 관객들과 더 쉽게 연결될 수 있다. 밀레니얼 세대의 75%는 소셜 미디어가 브랜드 및 회사와 상호 작용할 수 있게 한다고 말합니다. 그 상호작용은 전 세계의 다른 팬들과의 연결의 문을 열어준다.
Millennials are taking a unique approach to their careers, family life and future compared to previous generations. Businesses can play an instrumental role in these major life moments by building online communities where fans can connect with each other and with your brand.
밀레니얼 세대는 이전 세대에 비해 자신의 진로, 가족생활, 미래에 대해 독특한 접근을 하고 있다. 기업은 팬들이 서로 그리고 당신의 브랜드와 연결할 수 있는 온라인 커뮤니티를 구축함으로써 이러한 주요 삶의 순간에서 중요한 역할을 할 수 있다.
If you’re looking for inspiration, check out the Instant Pot Community. This Facebook group provides value by creating a space for members to share recipes, cooking advice, meal plans and more. This constant engagement strengthens the Instant Pot brand, even when the conversation ventures away from the product itself.
영감을 찾고 있다면 인스턴트팟 커뮤니티를 확인해 보세요. 이 페이스북 그룹은 회원들이 레시피, 요리 조언, 식사 계획 등을 공유할 수 있는 공간을 만들어 가치를 제공한다. 이러한 지속적인 참여는 제품 자체에서 벗어나 대화를 시도할 때에도 인스턴트 포트 브랜드를 강화한다.
What this means for your business / 이것이 비즈니스에 미치는 영향
There’s no one-size-fits-all strategy to creating a brand community. However, there are a few essential steps to ensuring its success.
브랜드 커뮤니티를 만들기 위한 만능 전략은 없다. 하지만, 성공을 보장하기 위한 몇 가지 필수적인 단계들이 있다.
Start by identifying the purpose behind your community. Conversations specific to your product or service will get stale after a while, so zoom out. Align your brand with high-level topics that encourage long-term discussions.
커뮤니티의 목적을 파악하는 것부터 시작하세요. 귀하의 제품 또는 서비스에 관한 대화는 잠시 후 진부해질 수 있으므로 축소하십시오. 장기적인 토론을 장려하는 높은 수준의 주제에 브랜드를 맞추십시오.
How to use social to reach Millennials beyond marketing
마케팅을 넘어 밀레니얼 세대에 도달하기 위해 소셜을 사용하는 방법
Millennials have high customer service expectations, but they’re generous when it comes to a job well done. Forty-two percent of Millennials who reach out on social do so to express love for a product or service, the most of any age group.
밀레니얼 세대는 고객 서비스에 대한 기대치가 높지만, 일을 잘 해낼 때는 관대하다. 소셜 미디어에 손을 뻗는 밀레니얼 세대의 42%는 제품이나 서비스에 대한 사랑을 표현하기 위해 그렇게 한다.
The survey also found that 60% of Millennials have used social media for customer service, by sending either a private message or posting publicly on a brand’s page. Social is quickly becoming their primary channel for customer support, and businesses who prioritize it as such can make an impact with this valuable audience.
또한 밀레니얼 세대의 60%는 개인 메시지를 보내거나 브랜드 페이지에 공개적으로 게시함으로써 고객 서비스를 위해 소셜 미디어를 사용한 적이 있는 것으로 조사되었다. 소셜은 빠르게 고객 지원을 위한 주요 채널이 되고 있으며, 소셜을 우선시하는 기업은 이 소중한 고객에게 영향을 미칠 수 있다.
What this means for your business / 이것이 비즈니스에 미치는 영향
You don’t have to hire an army of support reps to meet Millennials’ expectations. You just need to give them options.
밀레니얼 세대의 기대에 부응하기 위해 지원 담당자를 고용할 필요는 없다. 그들에게 선택권을 주기만 하면 된다.
Millennials want the opportunity to solve their own problems, without having to wait for a support time window or follow-up email. Cater to their efficiency cravings by setting up a customer service chatbot that can manage common questions and inquiries.
밀레니얼 세대는 지원 시간대나 후속 이메일을 기다릴 필요 없이 자신만의 문제를 해결할 수 있는 기회를 원한다. 일반적인 질문과 문의를 관리할 수 있는 고객 서비스 챗봇을 구축하여 효율성에 대한 욕구를 충족시킨다.
Section 3
How Gen X uses social media / X 세대의 소셜 미디어 사용 방식
Generation X is sandwiched between the much larger Millennial and Baby Boomer generations, Although this group is small in size, they make up a large number of users across top social networks.
X세대는 훨씬 규모가 큰 밀레니얼 세대와 베이비부머 세대 사이에 끼어 있지만, 규모는 작지만 주요 소셜 네트워크에서 많은 수의 사용자를 차지하고 있다.
Gen X adopted social media right alongside Millennials, and their usage isn’t slowing down. Fifty-two percent say their social media use has increased over the past year, and 29% believe it will continue to rise over the next three years.
X세대는 밀레니얼 세대와 함께 소셜 미디어를 채택했고, 그들의 사용은 느려지지 않고 있다. 52%는 자신의 소셜 미디어 사용이 지난 1년 동안 증가했다고 말하고, 29%는 향후 3년 동안 계속 증가할 것이라고 생각한다.
Seventy-four percent of Gen X also say that social media is an essential part of their life, putting them on par with Millennials and even Gen Z. When it comes to platform preferences, Youtube and Facebook reign supreme, suggesting that this group is more likely to stick to the social channels they know.
X세대의 74%는 또한 소셜 미디어가 그들의 삶에서 필수적인 부분이라고 말하며, 그들을 밀레니얼 세대와 심지어 Z세대와 동등하게 한다. 플랫폼 선호도에 관해서는 유튜브와 페이스북이 최고로 군림하고 있으며, 이는 이 그룹이 그들이 알고 있는 소셜 채널을 고수할 가능성이 더 높다는 것을 시사한다.
What Gen X consumers expect from brands on social media
X세대 소비자들이 소셜 미디어의 브랜드에 기대하는 것
Gen X doesn’t grab headlines the same way their Millennial and Boomer counterparts do, causing them to often feel ignored by brands and marketers alike. Businesses targeting Gen X will often find that simply acknowledging what motivates them goes a long way.
X세대는 밀레니얼 세대와 부머 세대가 하는 것과 같은 방식으로 헤드라인을 잡지 않기 때문에 브랜드와 마케팅 담당자 모두에게 종종 무시당한다고 느끼게 된다. X세대를 대상으로 하는 기업들은 자신들에게 동기를 부여하는 것이 무엇인지 단순히 인정하는 것이 큰 도움이 된다는 것을 종종 알게 될 것이다.
The “latch key generation” is filled with natural self-starters. They value their independence and prefer to make their own assessments of a product or service. Fifty-six percent of Gen X consumers learn about new brands on social media, and many value the additional product research opportunities a brand’s active social presence creates.
"래치 키 세대"는 자연스러운 셀프 스타터로 채워진다. 그들은 그들의 독립성을 중요시하고 제품이나 서비스에 대한 그들만의 평가를 선호한다. X세대 소비자의 56%는 소셜 미디어에서 새로운 브랜드에 대해 배우고, 많은 사람들은 브랜드의 적극적인 사회적 존재가 만들어내는 추가적인 제품 연구 기회를 가치 있게 여긴다.
Gen X expects brand content to educate and excite. Give them all the how-to videos, tutorials and in-depth explanations they need to envision your brand as a solution to their problem.
X세대는 브랜드 콘텐츠가 교육적이고 흥미를 유발하기를 기대한다. 이들이 자신의 문제에 대한 해결책으로 브랜드를 떠올리는데 필요한 모든 방법 동영상, 튜토리얼 및 심층적인 설명을 제공하세요.
What this means for your business / 이것이 비즈니스에 미치는 영향
To connect with Gen X, look to your social media video marketing strategy. Use video tutorials and how-tos to help them get a better understanding of your products and brand.
X세대와 연결하려면 소셜 미디어 비디오 마케팅 전략을 살펴보십시오. 비디오 자습서 및 사용 방법을 사용하여 제품과 브랜드를 더 잘 이해할 수 있도록 돕는다.
This is also a great way to prime consumers for a larger purchase. Costco’s “Quick and Easy” video series does this by showing how several products can be used in combination to make simple meals and desserts. Showing how your products can be used together or separate can help you get the most out of your video budget, whatever it may be.
이는 또한 소비자의 대량 구매를 유도할 수 있는 좋은 방법이다. 코스트코의 '빠르고 쉬운' 동영상 시리즈는 여러 제품을 조합하여 간단한 식사와 디저트를 만드는 방법을 보여줌으로써 이를 실현한다. 제품을 함께 또는 개별적으로 사용할 수 있는 방법을 보여주면 동영상 예산을 최대한 활용할 수 있다.
How to use social to reach Gen X beyond marketing
마케팅을 넘어 X세대에 도달하기 위해 소셜을 사용하는 방법
Gen X trust is hard to earn, but it’s also hard to lose. Research shows that Gen X are some of the most loyal consumers, often willing to pay a premium for products from brands they trust.
X세대의 신뢰는 얻기 어렵지만 잃기도 어렵다. 연구는 X세대가 가장 충성스러운 소비자들 중 일부이며, 종종 그들이 신뢰하는 브랜드의 제품에 대해 기꺼이 프리미엄을 지불한다는 것을 보여준다.
Brands can foster this type of loyalty by doubling down on their dedication to customer service. Thirty-seven percent of Gen X consumers have used social media for customer service, making it a key channel these consumers turn to when they need to resolve an issue.
브랜드는 고객 서비스에 대한 헌신을 두 배로 늘림으로써 이러한 유형의 충성도를 높일 수 있다. X세대 소비자의 37%는 고객 서비스를 위해 소셜 미디어를 사용해 왔으며, 이는 이러한 소비자가 문제를 해결해야 할 때 의지하는 핵심 채널이 되고 있다.
Brands offering omnichannel support are better equipped to provide the stellar customer service needed to build loyalty with Gen X.
옴니채널 지원을 제공하는 브랜드들은 X세대와의 충성도를 구축하는 데 필요한 훌륭한 고객 서비스를 제공하기 위해 더 잘 갖춰져 있다.
What this means for your business / 이것이 비즈니스에 미치는 영향
Providing exceptional customer care is an incredibly effective way to increase brand loyalty. As Gen X moves toward social for questions, complaints and everything in between, brands will need to bridge the gap between their social and customer support teams.
탁월한 고객 관리를 제공하는 것은 브랜드 충성도를 높이는 믿을 수 없을 정도로 효과적인 방법이다. X세대가 질문, 불만 및 그 사이의 모든 것을 소셜로 이동함에 따라 브랜드는 소셜 및 고객 지원 팀 간의 격차를 해소해야 한다.
Section 4
Baby Boomers and social media / 베이비붐 세대와 소셜 미디어
Only 40% of Baby Boomers view social media as an essential part of their lives, and the majority (73%) use it to stay connected with friends and family. That being said, Boomers are still casually browsing about as much as everyone else. Fifty-three percent say they use social to kill time, putting them right on par with other generations.
베이비붐 세대의 40%만이 소셜 미디어를 자신의 삶에 필수적인 부분으로 보고 있으며, 대다수(73%)는 친구 및 가족과의 연결을 유지하기 위해 소셜 미디어를 사용하고 있다. 그렇긴 하지만, 부머들은 여전히 다른 모든 사람들과 마찬가지로 무심코 돌아다니고 있다. 53%는 시간을 때우기 위해 소셜을 이용한다고 말해 다른 세대와 어깨를 나란히 한다.
Baby Boomers and older adults may have been slower to adopt social media initially, but after months of separation and social distancing, that’s starting to change. Thirty-seven percent of Baby Boomers have increased their social media usage over the past year, and 16% expect their usage to continue to increase over the next three years.
베이비붐 세대와 노인들이 처음에는 소셜 미디어를 채택하는 것이 더 느렸을 수도 있지만, 몇 달 동안의 분리와 사회적 거리두기 이후, 그것은 변화하기 시작하고 있다. 베이비붐 세대의 37%는 지난 1년간 소셜미디어 사용이 증가했으며, 16%는 향후 3년간 사용이 지속적으로 증가할 것으로 예상했다.
Like Gen X, Baby Boomers share a preference for more established platforms, particularly Facebook. The number of Boomers on the platform nearly doubled from 2012 to 2019, signaling a growing acclimation toward digital life.
X세대와 마찬가지로, 베이비붐 세대는 더 확립된 플랫폼, 특히 페이스북을 선호한다. 2012년부터 2019년까지 플랫폼의 부머 수가 거의 두 배로 증가하여 디지털 라이프에 대한 적응이 증가하고 있음을 알 수 있다.
What Baby Boomers expect from brands on social media
베이비붐 세대가 소셜 미디어의 브랜드에 기대하는 것
Boomers and older adults are not a monolith. Across the demographic, however, Baby Boomers share similarities in how they look to connect with brands.
부머와 노인들은 단일 계층이 아니다. 그러나 인구통계학 전반에 걸쳐 베이비붐 세대는 브랜드와 연결되는 모습에서 유사점을 공유한다.
Thirty-five percent of Baby Boomers use social media to discover new brands, and 48% say social enables them to interact with brands and companies online. Boomers are less likely to create profiles on new social networks, but they are open to trying new methods of communicating with businesses on the platforms they’ve already adopted.
베이비붐 세대의 35%는 새로운 브랜드를 발견하기 위해 소셜 미디어를 사용하고 있으며, 48%는 소셜이 온라인에서 브랜드 및 회사와 상호 작용할 수 있도록 한다고 말한다. 부머들은 새로운 소셜 네트워크에서 프로필을 만들 가능성은 낮지만, 그들이 이미 채택한 플랫폼에서 기업들과 소통하는 새로운 방법을 시도하는 데는 열려 있다.
What this means for your business / 이것이 비즈니스에 미치는 영향
If Boomers make up a large percentage of your target market, consider tailoring your platform strategy based on where they’re more active. Differentiating content across social media platforms can help promote more engagement and let you focus on the channels that are most likely to convert for your brand.
부머 세대가 타겟 시장의 많은 부분을 차지하는 경우, 이들이 더 활발하게 활동하는 채널에 따라 플랫폼 전략을 맞춤화 하는 것이 좋다. 소셜 미디어 플랫폼별로 콘텐츠를 차별화하면 더 많은 참여를 유도하고 브랜드에 대해 전환 가능성이 가장 높은 채널에 집중할 수 있다.
How to use social to reach Baby Boomers beyond marketing
마케팅을 넘어 베이비붐 세대에게 다가가기 위해 소셜을 활용하는 방법
Pushing Boomers and older adults past the awareness stage on social will take time. Only 20% say they have purchased directly from a social platform, and 21% have used social media for customer service.
부머 세대와 노인들을 사회적으로 인식하는 단계를 지나게 하는 것은 시간이 걸릴 것이다. 20%만이 소셜 플랫폼에서 직접 구매했다고 답했고, 21%는 고객 서비스를 위해 소셜 미디어를 사용했다.
Although most Boomers have begun shopping online, many still prefer shopping at physical stores. The rates at which they use social media suggests that it still plays an important role in the research process.
비록 대부분의 부머들이 온라인 쇼핑을 시작했지만, 많은 사람들은 여전히 실제 상점에서 쇼핑하는 것을 선호한다. 그들이 소셜 미디어를 사용하는 비율은 소셜 미디어가 여전히 연구 과정에서 중요한 역할을 한다는 것을 시사한다.
Brands will make the biggest impact with Boomers by using social media to complement their brick-and-mortar strategy. Sharing timely store updates, information on discounts and pictures of new merchandise will motivate this audience to do some in-person shopping.
브랜드는 그들의 실질적인 전략을 보완하기 위해 소셜 미디어를 사용함으로써 붐 세대에게 가장 큰 영향을 미칠 것이다. 시기적절한 상점 업데이트, 할인 정보 및 새 상품 사진을 공유하면 이 고객이 직접 쇼핑을 할 수 있는 동기를 부여할 수 있다.
What this means for your business / 이것이 비즈니스에 미치는 영향
Almost every consumer search starts with Google, and that’s no different for Baby Boomers. If you want to entice Boomers to visit your location, make sure you’re using all of Google My Business’s features to your advantage.
거의 모든 소비자 검색은 Google에서 시작하며, 이는 베이비붐 세대도 마찬가지이다. 베이비붐 세대의 방문을 유도하려면 Google 마이 비즈니스의 모든 기능을 최대한 활용해야 한다.
Section 5
Conclusion / 결론
Social media is no longer a young person’s game. People of all ages are participating in the billions of conversations that take place online. As adoption continues to rise, brands need to be even more intentional about who they’re trying to reach and how.
소셜 미디어는 더 이상 젊은이들만의 게임이 아니다. 모든 연령대의 사람들이 온라인에서 이루어지는 수십억 건의 대화에 참여하고 있다. 소셜 미디어의 채택이 계속 증가함에 따라 브랜드는 누구에게 어떻게 다가가야 할지 더욱 세심하게 고려해야 한다.
By assessing social performance across key demographic factors, companies can learn what resonates with their customer base and identify market trends that can influence how and where they show up to consumers.
기업은 주요 인구통계학적 요소에 대한 소셜 성과를 평가함으로써 고객층의 공감을 이끌어내는 요소를 파악하고, 소비자에게 노출되는 방식과 위치에 영향을 미칠 수 있는 시장 트렌드를 파악할 수 있다.
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