Should we be worried about the outlook for plant-based meat?
대체육(식물성 고기)의 전망에 대해 걱정해야 할까요?
Plant-based meat has been in the headlines for all the wrong reasons over the past few weeks, as industry heavyweight Impossible Foods hit back at accusations that the category is failing to perform. Fake news or fake meat? Survey data from Rabobank suggests concern over the ‘collapse’ of the plant-based meat sector is widespread within the industry.
업계 거물인 임파서블 푸드가 이 카테고리가 성과를 거두지 못하고 있다는 비난에 반격을 가하면서 지난 몇 주 동안 식물성 고기가 모든 잘못된 이유로 헤드라인에 올랐다. 가짜 뉴스? 가짜 고기? 라보뱅크의 조사 데이터는 식물 기반 육류 부문의 '붕괴'에 대한 우려가 업계 내에 널리 퍼져 있음을 시사한다.
Impossible Foods took the unusual step of taking out a full-page ad in the New York Times in response to a Bloomberg Businessweek story dismissing plant-based meat as ‘another fad’ and suggesting ‘plant-based meat is turning out to be a flop’.
임파서블 푸드는 블룸버그 비즈니스위크가 식물성 고기를 '또 다른 유행'으로 일축하고 '식물성 고기가 실패작으로 판명되고 있다'는 기사에 대응해 뉴욕타임즈에 전면 광고를 내는 이례적인 조치를 취했다.
Responding to claims that the sector is stagnating, Impossible pointed to the fact that the global plant-based meat category has grown to a value of US$7bn over the last ten years. The company insisted it has achieved ‘record sales’ since it launched – including in 2022 – and claimed nearly half of people who try Impossible products go on to buy them again.
이 부문이 침체되고 있다는 주장에 대해 임파서블은 글로벌 식물 기반 육류 카테고리가 지난 10년간 70억 달러 규모로 성장했다는 사실을 지적했다. 이 회사는 2022년을 포함해 출시 이후 '기록적인 매출'을 달성했다고 주장하며 임파서블 제품을 시도하는 사람들의 거의 절반이 다시 구매한다고 주장했다.
“We’ve never doubted that achieving our mission will be a long journey full of highs and lows, wins and setbacks, and if we do it right, continuous climate impact. The reality is that the plant-based meat category is still young and yet to be fully defined,” Impossible Foods suggested.
"우리는 우리의 임무를 달성하는 것이 우여곡절, 승리와 좌절로 가득 찬 긴 여정이 될 것이며, 우리가 제대로 한다면 지속적인 기후 영향이 있을 것이라는 것을 의심해 본 적이 없다. 식물성 육류 카테고리는 아직 젊고 아직 완전히 정의되지 않은 것이 현실입니다"라고 임파서블 푸드는 제안했다.
However, research from Rabobank that surveyed the opinions of food industry professionals suggests there is widespread concern that the plant-based meat segment will fail to deliver on lofty expectations and the initial frenzy the launch of next generation veggie burgers whipped up. “Personally, I was surprised by how often contributors used the word ‘collapse’ to describe what has been happening,” reflected Nicholas Fereday, executive director of food and consumer trends at RaboResearch. “Some claimed the collapse itself was not a surprise, but rather the speed as well as the ‘poor execution’ of some of the leading players.”
하지만, 식품 산업 전문가들의 의견을 조사한 라보뱅크의 연구는 식물 기반의 고기 부문이 높은 기대에 부응하지 못할 것이라는 광범위한 우려와 차세대 야채 버거의 출시가 급상승했다는 것을 시사한다. "개인적으로, 저는 기여자들이 무슨 일이 일어나고 있는지를 설명하기 위해 '붕괴'라는 단어를 얼마나 자주 사용하는지에 놀랐다," 라고 라보 리서치의 식품 및 소비자 동향 담당 전무 이사인 니콜라스 페레데이가 말했다. 일각에서는 붕괴 자체가 의외가 아니라 속도뿐 아니라 일부 주전들의 '부실한 실행'이라는 주장도 나왔다.
And while Impossible Foods remains a vocal critic of such unflattering assessments, reports that it is planning to cut its 700-strong workforce by one-fifth might not fill industry watchers with confidence.
그리고 임파서블 푸드사는 그러한 평가에 대해 여전히 강력한 비판을 하고 있지만, 700명의 인력을 5분의 1로 감축할 계획이라는 보도는 업계 관찰자들을 안심시키지 못할 수도 있다.
Putting the cart before the horse? / 주객이 전도되다(말보다 수레를 앞세우다)
- ‘Putting the cart before the horse'는 잘못된 순서로 일을 처리해 문제나 실패로 이어진다는 뜻의 어구다.
The feedback Rabobank collected suggests that the oversaturation of plant-based brands – and failure to adequately educate consumers on the value proposition – has left the industry in need of a shakeout. “The category far too quickly got saturated before there was broader education and adoption. It went a mile wide but only an inch deep, far too many ‘me too’ products, many of them really terrible that turned a lot of people off.”
라보뱅크가 수집한 피드백은 식물 기반 브랜드의 과포화와 가치 제안에 대한 소비자 교육의 실패가 산업계를 혼란에 빠뜨렸다는 것을 시사한다. "이 범주는 광범위한 교육과 채택이 있기 전에 너무 빨리 포화 상태가 되었다. 폭은 1마일이지만 깊이는 1인치에 불과하고, '나도(개나 소나~ㅋ)' 제품이 너무 많아서 많은 사람들의 흥미를 끌지 못했다."
This has meant some companies ‘overshot the mark’ with respect to their investment strategies in the space, with some respondents suggesting plant-based innovators forgot some of the fundamentals of growing a category: the consumer and the financial viability of operating models. “Companies need to be managed as a real ‘business’ and not as a ’mission,’ meaning they need to be deliberate and prudent in their approach.”
이는 일부 기업이 이 분야에 대한 투자 전략과 관련하여 '목표를 초과 달성'했음을 의미하며, 일부 응답자는 식물 기반 혁신가가 카테고리 성장의 기본 사항 중 일부인 소비자 및 운영 모델의 재정적 실행 가능성을 잊었다고 말한다. "기업은 '미션'이 아닌 진정한 '비즈니스'로 관리되어야 한다. 즉, 신중하고 신중하게 접근해야 한다."
But while alt meat obituaries might have become trendy, is it too early to write the sector off? Yes, industry veterans responded. “History shows that food substitutes evolve and gain share over time; we aren’t done with plant-based burgers yet,” one commented. “The world needs these products,” another suggested.
하지만 육고기 부고가 유행이 되었을 수도 있지만, 이 부문을 폐지하기에는 너무 이른가? 네, 업계 베테랑들이 응답했다. "역사는 음식 대체물이 시간이 지남에 따라 진화하고 점유율을 증가시킨다는 것을 보여줍니다; 우리는 아직 식물성 버거를 다 먹지 않았다,"라고 한 사람이 논평했다. "세계는 이 제품들을 필요로 하다."라고 또 다른 사람이 말했다.
Significantly, commentary pointed to positive signals that the market could begin to address some of the challenges faced, with an industry player hinting they are ‘starting to see more encouraging responses to pricing’ and ‘some very positive things opening up in QSR’.
중요한 것은 한 업계 관계자가 '가격 책정에 더 고무적인 반응을 보이기 시작했다' 'QSR(Quick Service Restaurant)에 매우 긍정적인 것들이 열리기 시작했다'고 암시하면서 시장이 직면한 몇 가지 과제를 해결하기 시작할 수 있다는 긍정적인 신호를 지적했다는 점이다.
The three challenges – and opportunities - facing plant-based meat innovators
식물 기반 고기 혁신가들이 직면한 세 가지 과제와 기회
What factors do industry experts believe might be driving the downturn in plant-based meat? According to Rabobank, it comes down to three issues: price, taste and complicated ingredient lists.
업계 전문가들은 어떤 요인들이 식물성 육류의 침체를 이끌 것이라고 생각하는가? 라보뱅크에 따르면, 그것은 세 가지 문제로 귀결된다: 가격, 맛, 그리고 복잡한 재료 목록.
Plant-based brands often retail at a price premium versus their conventional animal-based counterparts. This means that, in an inflationary environment, it is harder for brands to pass increased costs along. “Tough economic times makes it harder for people to pay more for these products,” the Rabobank research noted. Delivering economies of scale that enable plant-based meat products to reach price parity with animal alternatives could therefore broaden the appeal of the sector and make it more accessible to shoppers.
식물을 기반으로 하는 브랜드는 종종 기존의 동물을 기반으로 하는 브랜드에 비해 가격 프리미엄이 붙습니다. 이것은 인플레이션 환경에서 브랜드가 증가한 비용을 전달하기가 더 어렵다는 것을 의미한다. 라보뱅크 연구소는 "경제적으로 어려운 시기는 사람들이 이러한 제품에 더 많은 돈을 지불하는 것을 더 어렵게 만든다"고 지적했다. 따라서 식물 기반 육류 제품이 동물 대안과 동등한 가격에 도달할 수 있는 규모의 경제를 제공하는 것은 해당 부문의 매력을 넓히고 구매자들이 더 쉽게 접근할 수 있도록 할 수 있다.
Taste is another area that experts suggested should be associated with the choppy waters plant-based meat sales are facing. “[It’s surprising] how many big food companies got into the plant-based arena with such lousy products; it is less surprising that some have now started to pull back,” one expert noted. “We know that what’s most important to consumers is that the foods they buy taste good (environmental concerns fall MUCH lower), so if the plant-based products don’t deliver on taste, I believe consumers will simply turn to something else.”
맛은 전문가들이 제안한 또 다른 분야로 식물을 기반으로 한 고기 판매가 직면하고 있는 불안정한 물과 관련이 있다. 한 전문가는 "이렇게 형편없는 제품으로 얼마나 많은 대형 식품 회사들이 식물 기반 분야에 뛰어들었는지는 놀라운 일이 아니다"라고 말했다. "우리는 소비자들에게 가장 중요한 것은 그들이 사는 음식이 맛이 좋다는 것을 알고 있기 때문에 (환경적인 우려가 훨씬 낮아진다), 식물성 제품이 맛에 따라 전달되지 않는다면, 소비자들은 단순히 다른 것으로 눈을 돌릴 것이라고 믿습니다."
Lastly, ingredients were flagged as an opportunity for plant-based meat to leverage innovation in order to increase appeal because, currently, the ingredient label complexity is an issue for many consumers. “Whatever happened to the simplicity of the veggie burger?” one expert pondered. “Just too many ingredients and processing compared to a single-source natural protein product," another observed.
마지막으로, 성분 라벨의 복잡성이 현재 많은 소비자들에게 문제가 되고 있기 때문에 매력을 높이기 위해 식물성 고기가 혁신을 활용할 수 있는 기회로 표시되었다. 한 전문가는 "채소버거의 단순함은 어떻게 된 것인가?"라고 곰곰이 생각했다. "단일 소스 천연 단백질 제품에 비해 너무 많은 성분과 처리가 가능합니다."라고 다른 사람이 관찰했다.
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