Walmart invests in indoor vertical farming
월마트는 실내 수직 농업에 투자한다
Walmart Inc. has invested in and formed a partnership with Plenty Unlimited Inc., South San Francisco, Calif., an indoor vertical farming company. The partnership will allow Walmart to source leafy greens for its California stores from Plenty’s Compton, Calif., farm later this year.
월마트 미국 캘리포니아주 사우스샌프란시스코의 플렌티언리미티드(Plenty Unlimited Inc.)에 투자하여 파트너십을 맺었다. 이번 제휴로 월마트는 올해 말 캘리포니아 플렌티 콤프턴 농장으로부터 캘리포니아 상점에셔 녹색잎채소를 구할 수 있게 됐다.
“We believe Plenty is a proven leader in a new era of agriculture, one that offers pesticide-free, peak-flavor produce to shoppers every day of the year,” said Charles Redfield, chief merchandising officer for Walmart US. “This partnership not only accelerates agricultural innovation, but reinforces our commitment to sustainability, by delivering a new category of fresh that is good for people and the planet.”
"우리는 플렌티가 1년 중 매일 쇼핑객들에게 무농약, 최고 인기 농산물을 제공하는 새로운 농업 시대에 검증된 리더라고 믿습니다"라고 미국 월마트 최고 판매 책임자인 찰스 레드필드는 말했다. "이러한 파트너십은 농업 혁신을 가속화할 뿐만 아니라, 사람과 지구에 좋은 새로운 범주의 신선함을 제공함으로써 지속가능성에 대한 우리의 약속을 강화합니다."
Plenty’s vertical farming business model uses engineering, software and crop science to grow multiple crops on one platform rapidly. While the company is headquartered in South San Francisco, it has a research facility in Laramie, Wyo., and its indoor farm in Compton. By building vertical farms closer to consumer populations, it allows the company to promote how little land and water is used in production, and how it leads to reduced transportation and food waste.
플렌티의 수직적 농업 비즈니스 모델은 엔지니어링, 소프트웨어 및 농작물 과학을 사용하여 한 플랫폼에서 여러 작물을 빠르게 재배합니다. 사우스샌프란시스코에 본사를 두고 있지만, 워싱턴주 래러미에 연구 시설을 갖추고 있으며, 콤프턴에 실내 농장을 두고 있다. 소비자 인구에 더 가까운 수직농장을 건설함으로써 생산에서 얼마나 적은 토지와 물이 사용되는지, 그리고 그것이 교통과 음식물 쓰레기의 감소로 이어지는지를 홍보할 수 있다.
"Our farms can be sited anywhere allowing us to put fresh fruits, greens and vegetables on shelf at all times, at speed, for maximum freshness,” said Arama Kukutai, chief executive officer of Plenty. “As a longtime market leader in retail innovation, Walmart is an ideal partner to test and scale access to our quality produce for their customers. This is a game-changer for the agri-tech industry.”
플렌티의 CEO인 아라마 쿠쿠타이(Arama Kukutai)는 "우리 농장은 어디든지 위치할 수 있어 신선한 과일, 채소, 채소를 항상 신속하게 선반에 올려놓아 최대의 신선도를 얻을 수 있다."고 말했다. "소매 혁신 분야의 오랜 시장 리더로서, Walmart는 고객을 위해 고품질 농산물에 대한 접근을 테스트하고 확장할 수 있는 이상적인 파트너이다. 이것은 농업 기술 산업의 판도를 바꿀 것입니다."
Walmart’s investment in Plenty was part of a $400 million Series E financing round. Other investors included SoftBank Vision Fund 1, JS Capital and One Madison Group. At closing of the investment, representatives of both One Madison Group and Walmart will join Plenty’s board of directors.
월마트의 플렌티 투자는 4억 달러 규모의 시리즈E 파이낸싱 라운드의 일부였다. 다른 투자자들로는 소프트뱅크 비전 펀드 1, JS 캐피털, 원 매디슨 그룹이 있었다. 투자가 종료되면 원매디슨그룹과 월마트 대표들이 플런티 이사회에 합류하게 된다.
The funds will be used to support Plenty’s growth strategy, including selling multi-crop farms directly to partners.
이 자금은 다작농장을 파트너사에 직접 판매하는 등 플렌티의 성장전략 지원에 사용될 예정이다.
“The indoor farming sector is at an exciting inflection point, poised to reach its full potential as a new asset class that addresses the significant need to provide access to fresh, nutritious food year-round, even in geographies where traditional farming is difficult,” said Omar Asali, chairman and CEO of One Madison Group, New York, NY. “Plenty has truly ‘cracked the code’ on the technology and economics of indoor farming. It has developed an innovative and scalable model that can deliver fresh, sustainable produce to retailers, growers and governments anywhere in the world.”
뉴욕주 원매디슨그룹의 오마르 아살리 CEO는 "실내 농업 부문은 전통적인 농업이 어려운 지역에서도 일년 내내 신선하고 영양가 있는 음식을 접할 수 있는 중요한 필요성을 해결하는 새로운 자산 계층으로서의 잠재력을 충분히 발휘할 준비가 되어 있다"고 말했다. 그것은 실내 농업의 기술과 경제성에 대한 진정한 '규범'을 가지고 있다. 또한 세계 어디서나 신선하고 지속 가능한 농산물을 소매업체, 재배농가, 정부에 제공할 수 있는 혁신적이고 확장 가능한 모델을 개발했습니다."
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