스토어 도트(Store Dot)
리튬 이온 배터리 제조업체
투자전략 pre-IPO / Investment strategy pre-IPO
StoreDot 회사는 리튬 이온 배터리와 급속 충전 부품으로 만들어진 배터리 어셈블리를 개발했다. 이 회사는 2012년 이스라엘에서 설립되었다.
StoreDot The company develops battery assemblies made of a lithium-ion battery and fast-charging components. The company was founded in 2012 in Israel.
StoreDot XFC 배터리는 경쟁 제품과 달리 기존 리튬 이온 생산 라인에서 생산하기 위한 것이다. StoreDot XFC 배터리 생산으로 전환하는 데 새로운 장비에 대한 높은 자본 투자가 필요하지 않다.
StoreDot XFC batteries are intended for production on existing lithium-ion production lines, unlike the competition. Switching to the production of StoreDot XFC batteries do not require high capital investment for new equipment.
2019년 StoreDot Ltd.는 BP Plc와 협력하여 단 5분 만에 70km를 주행할 수 있는 스쿠터 충전기를 선보였다.
In 2019, StoreDot Ltd. In cooperation with BP Plc have presented scooter charger, that could provide power for 70 km in just 5 minutes.
2020년 7월, 회사는 기술을 다른 산업으로 확장할 수 있는 능력을 입증했다. XFC의 도움으로 상업용 드론을 완전히 충전할 수 있었고 평균 배터리는 60-90분 동안 전력을 공급했다.
In July 2020, the company have proved an ability to scale its technology to other industries. With a help of XFC, it was possible to fully charge a commercial drone, while average batteries powering from 60–90 minutes.
2021년 1월에는 전기 자동차가 400km 이상을 주행할 수 있는 1000개의 배터리가 생산되었다. 충전 시간은 최대 출력까지 5분으로 동일하게 유지된다.
In January 2021 there were produced 1000 batteries, which allow e-vehicle to travel more than 400 km. The charging time remains the same — 5 minutes to full power.
2020년 블룸버그 뉴 에너지 파이낸스(Bloomberg New Energy Finance)는 에너지 시장을 뒤흔들고 있는 10명의 승자 중 하나로 StoreDot을 선정했다.
In 2020 Bloomberg New Energy Finance selected StoreDot as one of 10 winners, which is disrupting the energy market.
StoreDot 파트너: TDK
재무 성과 / Financial performance
- 총 자금: 1억 5,800만 달러
- 마지막 라운드: 8천만 달러 — 시리즈 C
- 마지막 라운드 평가: 5억 달러
- 마지막 라운드 주가: $7,16
- 최종 라운드 날짜: 2018년 5월
- 주요 투자자: British Petroleum, Daimler AG, Samsung Ventures, Singulariteam
시장 개관 / Market overview
StoreDot 제품은 전기 자동차 생산, 전자 및 항공 전자의 세 가지 주요 산업에서 수요가 높다.
StoreDot product is in high demand at least in three major industries: electric vehicles production, electronics and avionics.
더 빠른 배터리 충전은 전기 자동차의 확산에 중요한 요소이다. 충전을 가속화하면 배터리 용량이 줄어들고 최종 제품의 가격이 낮아질 수 있다.
Faster battery recharging is a major factor in the proliferation of electric vehicles. Accelerating the charge can reduce battery volume and diminish the price for final products.
리튬 이온 배터리 수요 예측 Bloomberg NEF 2019
탄화수소 사용을 거부하는 것은 정부 프로그램을 통해 적극적으로 자금을 지원하는 지난 10년간의 추세이다. 전기 자동차 세금 공제, 자동차 세금 제로, 무료 주차 및 충전 요금 할인을 포함하여 미국에는 다양한 최첨단 혜택이 있다.
Refusal from hydrocarbons is a trend of the last decade, which is actively funded through government programs. There are a number of state-of-the-art benefits in the United States, including an electric vehicle tax deduction, zero vehicle tax, free parking and reduced charging rates.
유럽에서는 많은 국가에서 3,000유로에서 5,000유로 범위의 전기 자동차 구매에 대한 정부 보조금을 받고 있다. 예를 들어, 노르웨이는 2025년까지 내연기관을 단계적으로 완전히 폐지할 계획이다. 이 나라에서 전기 자동차 판매는 이미 연간 평균 판매의 3분의 1을 차지한다. 독일은 2030년까지, 프랑스는 2040년까지 비슷한 목표를 가지고 있다.
In Europe, many countries also have government subsidies for the purchase of an electric vehicle, which range from € 3,000 to € 5,000. Norway, for example, plans to completely phase out internal combustion engines by 2025. In this country, sales of electric vehicles already account for a third of the average annual sales. Germany has a similar target by 2030, France by 2040.
리튬 배터리 산업의 성장 속도는 인상적이다. 2008년 Tesla Roadster가 처음 생산되었을 때 리튬 이온 배터리 생산 능력은 연간 20GW였다. 발표된 생산 능력 성장률을 고려하면 2030년까지 이 수치는 연간 최대 2,000 GW까지 100배 증가할 것이다.
The growth rate of the lithium battery industry is impressive. In 2008, when the first Tesla Roadster was produced, the lithium-ion battery production capacity was 20 GW per year. Taking into account the announced growth of production capacity, by 2030 this figure will increase 100 times — up to 2,000 GW per year.
1kW 가격을 50달러 수준으로 예측하면 2030년 시장 규모는 1000억 달러에 육박할 것이다. 여기에 관련 사업 활동으로 25~50% 더 성장할 수 있다.
If we predict the price for 1 kW at the level of $ 50, the market volume will approach $ 100 billion in 2030. To this figure, it can be added another 25–50% growth due to related business activities.
2030년 이후의 시장 전망은 훨씬 더 인상적이다. 대중 교통 및 상업용 교통 수단을 새 배터리로 전환하려면 배터리 생산량을 연간 10,000GW 이상 늘려야 한다.
The market outlook after 2030 looks even more impressive. To transfer public and commercial transport to new batteries, it will be necessary to increase the production of batteries by at least 10,000 GW p/ year.
잠재적 투자수익률 / Potential ROI
투자자들은 이 시장의 프로젝트들이 잠재력이 크다고 보고 있다. 우리는 현장의 민간기업과 공기업의 실적을 관찰함으로써 그 의견을 뒷받침할 수 있다. 테슬라(나스닥: TSLA)는 2020년 1월 이후 지수 상승률이 19%에 달했던 것에 비해 950%나 급등했다. 동시에, 테슬라의 시가총액은 믿을 수 없는 8,270억 달러에 달한다. 중국 전자 자동차 생산업체인 NIO Limited(NASDAQ: NIO)는 1월 이후 1400%의 자본화 - 870억 달러가 증가했다.
Investors believe that projects in this market have great potential. We can support that opinion by observing the performance of private and public companies in the field. Tesla (NASDAQ: TSLA) has skyrocketed by 950% since January 2020, comparing to 19% of index appreciation. At the same time, Tesla’s market cap is equal to an unbelievable $827 billion. NIO Limited (NASDAQ: NIO), a Chines e-vehicles producer, since January increased by 1400%, capitalisation — $87 billion.
리튬이온배터리 생산시설을 짓고 있는 노스볼트는 2020년 9월 29일 6억 달러 규모의 라운드를 추가로 마감했다. 이것은 또한 부문에 대한 투자자들의 관심을 강조한다.
Northvolt, which is building production facilities for lithium-ion batteries, closed another $ 600 million round on September 29, 2020. Which also highlights investor interest in the segment.
에너지 집약도를 높인 배터리를 개발하는 실라나노기술은 2021년 1월 2019년 11월 10억4000만 달러에서 33억1000만 달러 규모의 신규 자금을 유치했다.
Sila Nanotechnologies developing batteries with increased energy intensity, in January 2021, attracted a new round of funding valued at $ 3.31 billion, up from $ 1.04 billion in November 2019.
투자위험 / Investment risks
제품이 아직 대량소비 단계에 접어들지 않았다는 게 큰 리스크다.
The major risk is that the product has not yet entered the stage of mass consumption.
리튬이온배터리는 생산업체 간 높은 경쟁과 신기술 도입으로 가격이 하락하는 경향이 있다. 그러한 시장 행동은 회사의 수익성에 압력을 가할 수 있다.
The price for lithium-ion batteries has a tendency to diminish due to high competition among producers and the introduction of new technologies. Such market behaviour could put pressure on the company’s profitability.
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