FIRST HYDROGEN FUEL CELL VESSEL IN THE US LAUNCHES IN CALIFORNIA
미국 최초의 수소연료전지 선박이 캘리포니아에서 출항하다
Sea Change – a 75-passenger zero-emissions electric-drive ferry said to be ‘the first hydrogen fuel cell vessel in the US’ – has been launched and is set to operate in the California Bay Area.
'미국 최초의 수소연료전지선'으로 불리는 75인승 제로배출 전기구동 여객선인 씨체인지(Sea Change)가 취항해 캘리포니아 베이 에어리어에 취항을 앞두고 있다.
In a joint statement issued yesterday (18 August), the boat builder All American Marine (AAM) and the vessel owner SWITCH Maritime said that the ferry represents ‘a monumental step in the US maritime industry’s transition to a sustainable future’.
(2021)8월 18일 발표된 공동 성명에서, 선박 제작사인 올 아메리칸 마린(AAM)과 선박 소유주인 스위치 매리어는 이 여객선이 "지속 가능한 미래로의 미국 해양 산업의 전환에 기념비적인 발걸음"을 의미한다고 말했다.
The vessel is equipped with a hydrogen fuel cell power package provided by Zero Emissions Industries (formerly Golden Gate Zero Emission Marine), comprised of 360 kW of Cummins fuel cells and Hexagon hydrogen storage tanks with a capacity of 246 kg. This system is integrated with 100 kWh of lithium-ion battery provided by XALT and a 2x 300 kW electric propulsion system provided by BAE Systems.
이 선박에는 커민스 연료전지 360㎾와 246㎏ 용량의 헥사곤 수소저장탱크로 구성된 배출가스제로산업(옛 골든게이트 제로배출마린)이 제공하는 수소연료전지 동력 패키지가 탑재돼 있다. 이 시스템은 XALT가 제공하는 100㎾h의 리튬이온배터리와 BAE시스템스가 제공하는 2x300㎾의 전기추진시스템이 통합되어 있다.
The hydrogen fuel cell powertrain system affords the same operational flexibility as diesel with zero emissions and less maintenance. The vessel design originates from Incat Crowther, and the construction supervision and management is led by Hornblower Group.
수소연료전지 파워트레인 시스템은 디젤과 동일한 작동 유연성을 제공하며 배기가스 배출이 없고 유지관리가 적다. 선박 설계는 잉카트 크라우터(Incat Crowther)에서 시작되었으며, 건조 감독 및 관리는 혼블로워 그룹이 주도한다.
The project has received municipal support including a $3 million grant from the California Air Resources Board (CARB), administered by the Bay Area Air Quality Management District (BAAQMD).
이 프로젝트는 캘리포니아 대기자원위원회(CARB)로부터 300만 달러의 보조금을 포함하여 시 정부의 지원을 받았다.
Additionally, the project received the first ever loan guarantee under BAAQMD’s Climate Tech Finance programme, which seeks to reduce greenhouse gases by accelerating emerging climate technologies.
또한, 또한 이 프로젝트는 BAAQMD의 기후 기술 금융 프로그램에 따라 최초로 대출 보증을 받았다. 이 프로그램은 신흥 기후 기술을 가속화하여 온실 가스를 줄이려고 한다.
As its name suggests, the Sea Change was built to ‘demonstrate a pathway to commercialisation for zero-emission hydrogen fuel cell marine technologies’.
씨체인지는 이름에서 알 수 있듯 '무공해 수소연료전지 해양기술 상용화의 길을 제시'하기 위해 건립됐다.
‘By working closely with the US Coast Guard, with innovative technology partners, and with best-in-class shipyards such as All American Marine, we can make the transition to decarbonised shipping a reality today,’ said Pace Ralli, Co-Founder and CEO of SWITCH.
"미국 해안경비대, 혁신적인 기술 파트너, 그리고 올 아메리칸 마린과 같은 최고 수준의 조선소와 긴밀히 협력함으로써, 우리는 오늘날 탈탄소를 선박으로의 전환을 현실화할 수 있다"라고 SWITCH의 공동 설립자이자 CEO인 페이스 랄리는 말했다.
SWITCH is an ‘impact investment platform’ which says it is ‘building the first fleet of exclusively zero-carbon maritime vessels’.
SWITCH는 '최초 무탄소 해양 선박'을 건조한다는 '임팩트 투자 플랫폼'이다.
The company said that it will ‘leverage’ its experience with the Sea Change to ‘work with existing ferry owners and operators around the country to help facilitate their adoption of zero-carbon vessels to replace aging diesel-powered vessels’.
회사는 Sea Change의 경험을 '활용'하여 '전국의 기존 페리 소유자 및 운영자와 협력하여 노후된 디젤 동력 선박을 대체할 탄소 제로 선박의 채택을 촉진할 것'이라고 말했다.
Ron Wille, the President & COO of the shipbuilder AAM, commented: ‘Hydrogen-fuel cell technology will prove to be a robust alternative to conventional powertrain technologies. AAM is continuing our tradition of building vessels on the leading edge of technology using advanced propulsion methods, which is why we are so proud to have to completed construction on such a revolutionary vessel.’
조선업체 AAM의 회장 겸 COO인 론 윌은 '수소 연료 전지 기술은 기존의 파워트레인 기술에 대한 강력한 대안이 될 것이다. AAM은 첨단 추진 방법을 사용하여 최첨단 선박을 건조하는 우리의 전통을 이어가고 있는데, 이것이 우리가 그러한 혁명적인 선박에 건조를 완료해야 하는 이유이다.'
The Sea Change is a 72-ft (22-m) passenger ferry, a marine-grade aluminum catamaran capable of carrying 84 passengers. Its twin 300-kilowatt (400-hp) electric motors will propel it to a top speed of 22 knots (25 mph/41 km/h).
씨체인지호는 승객 84명을 태울 수 있는 해상 등급의 알루미늄 카타마란인 72피트(22m) 여객선이다. 그것의 트윈 300킬로와트 전기 모터가 그것을 최고 속도 22노트 (41km/h)로 가속시킬 것이다.
Hydrodynamic drag is an absolute killer for battery-electric boat range figures. These things need to store a lot of energy to push through the water – and that's why hydrogen is shaping up as a promising fuel for medium-range marine applications, much like it is in aviation.
유체역학적 항력은 배터리-전기 보트 범위 수치의 절대적인 킬러이다. 이러한 것들은 물을 통과하기 위해 많은 에너지를 저장해야 한다. 이것이 바로 수소가 항공에서와 마찬가지로 중거리 해양 응용 분야를 위한 유망한 연료로 형성되고 있는 이유이다.
The Sea Change will carry some 246 kg (542 lb) of gaseous hydrogen, compressed at 250 bar (~3,600 psi) in its tanks. A large PEM fuel cell will convert that hydrogen into electricity at rates up to 360 kW, and a lithium battery pack will offer 100 kWh of buffer energy that can also be used to boost the ferry to full speed when needed.
Sea Change는 탱크에 250bar(~3,600psi)로 압축된 약 246kg(542lb)의 기체 수소를 실을 것이다. 대형 PEM 연료전지는 최대 360kW의 속도로 수소를 전기로 변환하고, 리튬 배터리 팩은 100kWh의 완충 에너지를 제공하며 필요할 때 페리를 최고 속도로 가속하는 데 사용할 수도 있다.
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